Pages

۱۳۹۰ دی ۲۳, جمعه

محکومیت دکترمحرم کامرانی ومهندس صالح ملاعباسی دو فعال آذربایجانی به زندان

ساوالان پورت : دکترمحرم کامرانی ومهندس صالح ملاعباسی از فعالین مدنی شناخته شده آذربایجانی در اهر ازسوی شعبه یک دادگاه انقلاب اهر به ریاست قاضی مونس خواه به شش ماه حبس محکوم شدند.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب دادگستری اهر اتهام این دو فعال شرکت در دسته بندی ها دارای قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.

لازم به ذکر است که در طول این مدت این دو فعال ازسوی دادگاه چندین بار بازچوئی و احظار شده اند.

دکتر محرم کامرانی فارغ التحصیل رشته دامپزشکی از دانشگاه ارومیه، عضو شورای مرکزی کانون شهریار، مدیر مسئول نشریه دانشجویی توقیف شده اویانیش و عضو کانون نشریات آذربایجانی است ومهندس ملاعباسی فارغ التحصیل رشته کشاورزی از دانشگاه تبریز واز فعالین سابق دانشجویی در این دانشگاه است

ملاعباسی و کامرانی، فروردین ۸۵ درشهر اهر بازداشت شده بودند که هر کدام به ترتیب پس از تحمل ۴۵ و ۳۰ روز بازداشت موقت در بازداشتگاههای اداره اطلاعات شهرهای اهر و تبریزبه قید وثیقه از زندان آزاد شدند.

ملاعباسی پیش از این نیز در سالگرد تظاهرات بر علیه کاریکاتور چاپ شده در روزنامه دولتی ایران در سال ۸۶ بازداشت و پس از یک هفته بازداشت موقت از زندان آزاد شده بود.کامرانی نیز پیش از این در خرداد ۸۳ به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق پخش تراکت دعوت مردم به شرکت در مراسم قلعه بابک در ارومیه بازداشت و پس از ۵ روز بازداشت موقت به قید کفالت آزاد شده بود.

سازمان عفو بین الملل طی دو بیانیه جداگانه در دوم و سوم می ۲۰۰۶ به دستگیری صالح ملاعباسی و محرم کامرانی اعتراض کرده بود و خواهان آزادی آنها شده بود.

 منبع :  آذوح

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر