Pages

۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

محکومیت مهندس میثم آزادی فعال حرکت ملی آذربایجان از سوی دادگاه نظامی اورمیه

ساوالان پورت : فعال حرکت ملی آذربایجان میثم آزادی روز دوشنبه 12 دیماه از سوی دادگاه نظامی اورمیه به 91 روز حبس که به مدت 3 سال به تعلیق در آمده محکوم گشت. گفتنی است مهندس میثم آزادی در تاریخ 11 شهریور 90 توسط اداره اطلاعات تهران در محل خدمت سربازیش دستگیر و پس از 3 روز بازجویی و شکنجه به اداره اطلاعات اورمیه منتقل گشت. اتهامات تفهیم شده از سوی دادسرای نظامی اورمیه به میثم آزادی، تخریب اموال عمومی، جاسوسی علیه نظام، تشکیل گروه و دسته‌جات و از عوامل اغتشاشات در اورمیه بوده که با در نظر گرفتن دفاعیات و رد اتهامات وارده از سوی فعال نامبرده تنها اتهام تشکیل گروه و دسته‌جات جهت براندازی نظام برای محکومیت ایشان مانده و از بقیه اتهامات تبرئه گشته است …

لازم به توضیح است یکشنبه دهم مهر ماه 1390 مهندس میثم آزادی به قید وثیقه 180 میلیون تومانی و بعد از سپری شدن یک ماه بازداشت، ازبازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات اورمیه آزاد شده بود. این فعال حرکت ملی آذربایجان و اهل مغان که مشغول سپری کردن دوران خدمت سربازی اش در قرارگاه مرکزی نیروی انتظامی تهران بود 11 شهریور ماه امسال توسط ماموران حفاظت اطلاعات این ارگان در محل خدمتش بازداشت و پس از چند روز بازجویی تحت شکنجه‌های فیزیکی به بازداشتگاه اداره اطلاعات در اورمیه منتفل شده بود.

آقای آزادی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه آزاد اورمیه و مدیر مسئول نشریه سابق دانشجویی "اورمو" پس از آن بازداشت شدند که مردم اورمیه در تاریخ 5 شهریور امسال نسبت به آنچه خشکانیدن عمدی دریاچه اورمیه توسط دولت دست به تظاهرات زدند.

این فعال سابق دانشجویی که دبیری کنگره " زبان مادری " در کارنامه فعالیتهایشان هم دیده میشود در دوران دانشجویی خود مقالات متعددی در رابطه با وضعیت بحرانی دریاچه اورمیه درنشریه" اورمو" منتشر کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر