Pages

۱۳۹۰ دی ۲۸, چهارشنبه

سنی ها اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارند

ساوالان پورت : نمایندگان سنی مذهب به علی خامنه ای در خصوص این قانون تبعیض آمیز اعتراض نمودند.
این اعتراض به قانون تبعیض آمیز در مورد سنی مذهبان به صورت نامه ای اعتراض آمیز توسط چند نماینده سنی مذهب مجلس مکتوب شده است.

به گزارش ساوالان پورت از سایت خبری simsar.az نمایندگان سنی طی نامه ای اعتراضی به علی خامنه ای خواستار احقاق حقوق مردم سنی مذهب ایران از جمله اعراب ، کرد ها و بلوچ ها شده اند.

طبق این نامه نمایندگان خواستار اجرائی شدن بندهای 12،15و 19 قانون اساسی شده اند و بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی اجرائی نشدن این بندها از قانون اساسی کشور را مایه تاسف اعلام کرده اند.

همچنین در این نامه به بند 115 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که اشخاص سیاسی و مذهبی اهل سنت  از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ممانعت به عمل می آورد ، اشاره شده و خواهان تغییر این بند از قانون اساسی شده اند.

گفتنی است مسئولین رسمی دولتی در شهر تهران از بنا نمودن یک مسجد مخصوص برای اهل سنت ممانعت به عمل می آورند.
در این نامه ، نمایندگان از شخص علی خامنه ای خواستار اجرا شدن بند های مذکور و تشکیل کمیته ای به منظور رفع تبعیض های مذهبی و قومی با نظارت شخص علی خامنه ای شدند.

برخی از اسامی نمایندگانی که  امظا کننده ی این نامه هستند به قرار زیر است:
پیمان فروزش،جلال محمودزاده،اقبال محمدی،عبدالجبار کرمی،محمد علی پرتوی،سید عماد حسینی، سید فتح اله حسینی،محمدرضا سجادیان،محمد قیوم دهقان،عبداله رستگار،عبدالعزیز جمشیدزهی،احمد جباری.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر