Pages

۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

گروه تحقیقاتی در خصوص مرگ رافق تقی کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد

ساوالان پورت : نتایج اول بررسی های گروه تحقیقاتی که برای روشن شدن قتل مشکوک نویسنده ی روشنفکر آزربایجانی بلافاصله بعد از مرگ وی شروع به کار کرده بود در کنفرانسی مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مدیر و سرپرست این گروه تحقیقاتی عین اله فتح اله ائو در این کنفرانس به فعالیت های مطبوعاتی وی اشاره و قتل وی را نیز مرتبط با این فعالیت های این نویسنده دانست.

سرپرست گروه تحقیقاتی درباره ی قتل نویسنده ی مشهور رافق تقی همچنین به محل قتل اشاره و از وجود یک مغازه با نام "سرامیک مرکزی" یاد کرده و جالب آنکه صاحب مغازه نیز شهروند کشور ایران می باشد.

"وقتی به صحنه ی قتل مراجعه کردیم در اطراف به یک مغازه ای برخوردیم که نامش سرامیک مرکزی نام داشت ، وقتی به مغازه مراجعه و با کارکنان آن هم صحبت شدیم به ایرانی بودن صاحب مغازه پی بردیم. دوربین های مدار بسته ی این مغازه کار نمی کردند و جالب اینکه بعد از گفتگو با کارکنان مغازه معلوم شد که این دوربین ها چند روز پیش از قتل نویسنده از کار افتاده بودند." ای بخشی از توضیحات فتح ال ائو در کنفرانس مطبوعاتی بود.

حدود پنج سال پیش رافق تقی این نویسنده ی مقتول در پی چاپ مقاله ای در روزنامه ی صنعت"صنعت قرئتی" اعتراض شماری از شخصیت های آخوند در ایران را برانگیخته بود.


آیت الله محمد فاضل لنکرانی از جمله آخوندهایی بود که فتوای قتل این نویسنده را صادر کرده بود. نکته ی قابل توجه اینجاست که آیت الله ها فردی را تنها به خاطر عقایدش و اینکه ابراز عقیده نموده است محکوم به مرگ و فتوای قتل شخص را می دهند.

رافق تقی این نویسنده و روشنفکر آزربایجانی در یکی از مصاحبه هایش چنین گفت:
"من از آیت‌الله‌ها هم به خدا نزدیکترهستم."
"هفت آیت‌الله برای مرگ من فتوا داده‌اند. برخی از آنها دار فانی را وداع گفتند. اینان که به اصطلاح خادمان دین هم هستند و بنام دین فتوای قتل دیگران را صادر می‌کنند، کارشان بی‌معناست. من مثل این آنها کتاب‌های دینی زیادی نخواندم و بیشتر کتاب‌های علمی خواندم، اما برای کسی آرزوی مرگ نمی‌کنم. بگذار زندگی کنند. نکش و حکم قتل صادر نکن! زندگی را هدیه کن نه مرگ را! من هم از شما خوشم نمی‌آید، اما من به مرگ شما حکم نمی‌کنم. پس به من بگوئید چه کسی به خدا نزدیکتراست. من از آیت‌الله‌ها هم به خدا نزدیکترهستم."

رافق تقی متخصص بیماری های قلبی و یک پزشک بود ، همچنین عضو اخراجی اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان نیز بوده است.
رافق تقی وقتی از اتوبوس خارج می شد توسط مردی ناشناس به دلیل اصابت 7 ضربه چاقو به بیمارستان منتقل و در بعد از ظهر چهارشنبه دوم آذر چشم از دنیا فرو بست.

از کتاب های این نویسنده می توان به "یاناشی اولدوزلار،دوشمنیمین خاطیرینه،پوزیتیو.نگاتیو،شاهزاده دیپندرانین محبتی،اوجابوی لیلیپوت،گنج گراف کئنتئربریسکی" اشاره کرد.

به امید روزی که هیچ انسانی به خاطر ابراز عقایدش متحمل هیچ رنج و تهدید جانی نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر