Pages

۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

افشای سندی شوک برانگیز در خصوص ارامنه و اکراد

ساوالان پورت : عضو حزب MHP و نماینده ی مجلس ملی ترکیه ، مورخ و عالم مشهور یوسف حالاچ اوغلو از همکاری پ.ک.ک و ارمنستان با افشای اسنادی مخفی پرده برداشت.  طبق این سند افشا شده کمونیست ها ی دولت وقت آن زمان آذربایجان نیز در شکل گیری پ.ک.ک نقش داشته اند.

در این سند از نقش داشتن بعضی کشورهای غربی هم جهت با روسیه در تشکیل این گروه تروریستی پرده برداشته می شود. هدف از تشکیل این گروه تروریستی ضربه زدن به ترکیه و حتی در برخی موارد آذربایجان یاد شده است. همچنین در این سند نام اصلی عبدالله اوجالان ، آرتین آقوپیان ذکر شده است.

همچنین در این سند مذکور هویت ارمنی برخی رهبران پ.ک.ک  افشا می شود.
به چند نفر از این اشخاص اشاره می شود:
شمدین ساکیک با نام کد : "بارماقسیز ذکی" که اصالتا ارمنی است یعنی از پدر و مادر ارمنی زاده شده است. و حتی خود نیز به ارمنی الاصل بودن خود اعتراف کرده است.
از فرزندان این شخص می توان امینه آینا را نام برد که در دانشگاه طب آذربایجان تحصیل و از موسسین تشکیلات دانشجویان کرد در باکو و انتخاب شده به عنوان نماینده حزب باریش و دموکراسی می باشد.
سمرا باکر نماینده ی یکی از شاخه های پ.ک.ک در خارج با نام حکومت مهاجر کرد که در سال 1959 در سیلوان زاده شده است نیز ارمنی است.

برادر این شخص اورخان باکر و نام اصلی اش آرمناک است. آرمناک نیز از عضوهای فعال گروه تروریستی تیکو است. گفتنی است یکی از اقوام نزدیک این شخص توسط تورکهای قاراباغ کشته شده است. آرمناک تا عضویت در کمیته ی مرکزی تیکو پیشرفت کرده بود که در اواخر ، هنگام درگیری با نیروهای امنیتی به هلاکت رسید.

بولنت باکیر زاده ی سیلوان در سال 1977 نیز ارمنی است.
نماینده ی حکومت مهاجر کرد مریم تاباش نیز ارمنی است . نام پدر هوکار،نام مادرهایکانوش می باشد که از آذربایجان مهاجرت کرده اند.
روشن تاپانچی با نام کد زازان برتین در سال 1980 زاده شده است. نام پدر اوهانیس.
این شخص در قتل عام ماوی چارشی(مرکز خرید ماوی در استانبول،)

یوسف جهانگیر متولد 1975 نام پدر وارتان است و اصلیتی ارمنی دارد.

ادنان دیزین ، در قاراقاچان و در سال 1965 زاده شد. نام پدر:کیرکور می باشد.

نیهال تورک سوی ، در سال 1970 در سییرت زاده شد. این شخص نیز بر خلاف نامش ارمنی است و درقره باغ در جبهه ی ارمنستان با آذربایجان جنگیده و

در اشغال لاچین نیز شرکت نموده است و در عملیات های تروریستی کردها به صورت فعال شرکت نموده است . نام پدر سارکیس و نام مادر زردو است.

آکیف یادیگاراوغلولاری با نام کد جیهان نیز در سال 1973 زاده شد.
متین گوموش در عمرلی به سال 1973 زاده و در جبهه ی ارمنی علیه آذربایجان جنگیده و عضو پ.ک.ک می باشد. نام پدر آرتین و نام مادر دیهرام است.

زولکوف دمیرداش ، محل تولد پالو و سال تولد 1984 می باشد .در HADEF İmamlar Birliyi عضو می باشد.
سیدار شیمشک متولد 1978 در سیلوان به دنیا آمده است.  DEHAP تشکیلات شهری و منطقه ای است که این شخص در آن به فعالیت های تروریستی می پرداخته است. نام پدر پتروس و نام مادر لوشین می باشد.

محمد سامی در دیاربکر به سال 1977 متولد شده و اصالتا ارمنی است. این شخص از قاچاقچی های مهم و عمده ی مواد مخدر از ایران به آذربایجان و ترکیه می باشد. که از طرف دادگاه ترکیه به 6سال و 8 ماه زندان محکوم شده بود. نام پدر سارکیس و نام مادر شوشی می باشد.
اؤزگور اربیل نیز ارمنی است. این شخص در آفشین و به سال 1975 متولد شده است. با مدارک جعلی از ترکیه به صورت غیرقانونی خارج شده است. درآلمان به تجارت مواد مخدر می پردازد. شایان ذکر است همین شخص در جمهوری آذربایجان در بخش ساخت و ساز سرمایه گذاری نموده است و شریک یکی از شرکت های آذربایجان نیز می باشد. ام پدر آکوپ و نام مادر لوسیان می باشد.

عبدااله شاشماز نیز کرد است و او نیز در قره باغ بر علیه آذربایجان جنگیده است. در سال 1971 در نوسایبین زاده شده است.
همچنین در این سند نام نئوزات تئدیک، نوریه کسبیر،شوکیه آتالان،فخرالدین شاهین،عثمان ارگین و دیگر تروریست ها نیز ذکر شده است.

کردها و ارمنی ها در یک جبهه علیه تورک ها قرار گرفته اند.

آیا زمان آن فرا نرسیده است که از اختلافات جزئی در حرکت ملی آذربایجان جنوبی بپرهیزیم و در مقابل دشمنان قسم خورده مان یکصدا و متحد صف آرایی کنیم!!؟؟

منبع : یئنی موساوات

خبر از تورکی به فارسی برگردانده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر