Pages

۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

ایران با مشکل یافت خریدار نفت روبروست

بنا به اطلاعات دریافتی، ایران که با تحریم نفتی ایالات متحده امریکا رو در روست، بسختی موفق به یافت خریدار برای نفت خود میشود.

ایران که قبلا دو تانکر غول آسا هرکدام با ظرفیت ذخیره ۲ میلیون بشکه نفت را در اختیار داشت، این رقم را به ٤ تانکر افزایش داد.

کارشناسان اعلام میدارند ، با فرض اینکه ایران برای نفت خود خریدار پیدا نکند، باز هم برای اینکه فشار چاه های نفتی اش کاهش نیابد ، مقداراستخراج خود را در سطح وسیعی پائین نخواهد کشید.

این در حالیست که انتظار میرود، اتحادیه اروپا، موضوع تحریم نفتی برعلیه ایران را در ۲۳ ام ژانویه مذاکره بکند.

کشورهای اتحادیه اروپا می خواهند که تا یافت صادر کننده گان جدید، قرار دادهای وارداتی موجود، لغو نشود. این مدت نیز، یکسال حساب می گردد. یونان که نفت مصرفی خود را از ایران وارد میکند، برای اینکه تاریخ آغاز تحریم به جلو کشیده بشود، دیدار هائی انجام میدهد.

در این میان، ژاپن با انجام تماس هائی در نزد مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی از این کشور ها خواست که در صورت قطع خرید نفت از ایران کسری را جبران بکنند.

چین نیز بخاطر اختلاف نظر با ایران پیرامون نفت صادراتی اینکشور، سفارشات ماه جاری و ماه آتی خود به ایران را کاهش داد. گفته میشود ، که نخست وزیر چین در دیدار هفته آینده خود از عربستان سعودی، محتملا به موضوع خریداری نفت از اینکشور، سنگینی خواهد داد.

چنین گزارش داده میشود که اگر دیگر کشور ها نیز از خریداری نفت ایران منصرف بشوند، دست چین برای چانه زنی بر سر قیمت نفت با ایران قوی تر خواهد شد.

از سوی دیگر ، گفته میشود که اگر واردات نفت از ایران متوقف بشود، ظرفیت عرضه عربستان سعودی نیز محدود میباشد. کارشناسان، میگوید، عربستان سعودی با افزایش تولید روزانه خود به ۱۰ میلیون بشکه، به سطح ظرفیت کامل خود نزدیک شده است.

ایالات متحده امریکا از ایران نفت نخریده، ولی در تحریمات نهائی واشنگتن برعلیه تهران، قرار گرفتن کلیه موسسات اعتباری در حال کار با بانک مرکزی ایران در لیست سیاه نیز پیش بینی میشود.

منبع : trt persian

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر