Pages

۱۳۹۰ بهمن ۱۹, چهارشنبه

حمص به سمبل مقاومت علیه دولت سوریه تبدیل شده است

ساوالان پورت : محلات شهر حمص تقریبا به یک منطقۀ نظامی تبدیل شده‌اند و اعضای جدا شده از ارتش سوریه در خیابان‌های این شهر به مقابله با نیروهای نظامی دولتی برخاسته‌اند. به گفتۀ سازمان دیده‌بان حقوق بشر، در بمباران شهر حمص بویژه محلۀ “بابا عمر” توسط ارتش سوریه، روز سه شنبه بیست و سه نفر از شهروندان این شهر جان خود را از دست داده اند و مردم برای حفظ جان خود در پناهگاه‌ها به سر می برند.


همچنین به گفتۀ این سازمان، در شهرهای دیگر نیز طی دو روز گذشته دستکم 70 نفر به قتل رسیده اند که در میان آنها نظامیان دولتی و نیروهای مسلح ضد دولتی نیز دیده می‌شوند.


اعضای جدا شده از ارتش سوریه که یک گروه نظامی به نام “ارتش آزادی سوریه” تشکیل داده‌اند در تلاشند این شهر را از محاصرۀ نیروهای دولتی خارج کنند.


والد عبدو کدیر، یکی از فرماندهان این گروه مسلح می‌گوید:“نیروهای نظامی دولتی سعی می کنند از جهات مختلف به محلۀ بابا عمر نزدیک شوند و برای گرفتن این محله از شهر از پشتیبانی حملات توپخانه‌های خود برخوردارند. در این حملات منازل مسکونی را هدف قرار می‌دهند. مردم این محله در هراس و وحشت زندگی می کنند.” با اینحال، وی تاکید می کند که اعضای ارتش آزادی سوریه به مبارزه علیه دولت ادامه خواهند داد و هرگز در مقابل رژیم بشار اسد تسلیم نخواهند شد.


از سوی دیگر، شورای ملی سوریه و ارتش آزادی از بازرگانان و تجار سوری در سراسر دنیا خواسته‌اند با تامین منابع مالی مورد نیاز این دو نهاد، از فعالیت ضد دولتی و ادامۀ عملیات نظامی علیه ارتش سوریه حمایت کنند.


همزمان، وزارت کشور سوریه در حالیکه روز سه شنبه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه برای دیدار با بشار اسد، رییس جمهوری این کشور و گفتگو با وی دربارۀ بحران در سوریه وارد این کشور شد، در بیانیه ای اعلام کرده است که عملیات نظامی ارتش علیه گروه‌‌هایی که این دولت آنها را “تروریست” می‌نامد، تا برقراری امنیت و آرامش در کشور ادامه خواهد یافت.


دولت سوریه از ابتدای اعتراضات ضد دولتی، مخالفان را گروه‌های تروریستی معرفی می کند که در پی برهم زدن امنیت در کشورند. تاکنون بیش از شش هزار نفر طی یازده ماه گذشته در این کشور کشته شده اند که بیش از 400 نفر از این تعداد را کودکان تشکیل می دهند.
منبع : یورونیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر