Pages

۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

از جايگاه مردمي تيراختور در ميان زنان، تا نفوذ زنانه بقيه-آیدین کسائی

ساوالان پورت : هر  روز ابعاد عجيب و غريب ديگري از فوتبال مملكت بر همگان مشخص مي شود و ديگري اينكه حضور زن آقاي پورحيدري، سرپرست تيم استقلال، يعني فريده شجاعي در ليست نواب همه كانديداهاي فدراسيون فوتبال و نفوذي است كه او در مديريت فدراسيون از قبل داشته است. به اين موضوع در يك وبلاگ با عنوان “آيا دست‌هاي پشت پرده يك زن مي باشد؟” پرداخته شده، و در آن آمده است:

با توجه به اينكه اين خانم از مجموعه استقلال مي باشد، آيا اين سوال پيش نمي‌آيد كه يكي از دست هاي پشت پرده براي پروژه تخريب تراكتور اين خانم محترم باشد(؟).

البته بايد گفت، اينكه آيا دستهاي پشت پرده اي كه هر آنچه از دستشان بر مي آيد عليه تيراختور انجام مي دهند، زن هستند و يا مرد، زياد فرقي نمي كند و تاثيري بر صورت مسأله پيچيده‌اي كه عليه تيراختور در جريان است، ندارد. ولي وقتي ميليونها زن آزربايجاني طرفدار تيراختور را كه در حسرت تشويق تيراختور از نزديك هستند به يادم مي افتد، ناراحت مي شوم كه چرا بايد اينها نتوانند در استاديومها حضور پيدا كنند؛‌ اما از سوي ديگر چنان قحط النساء فوتبالي باشد كه فقط يك زن آنهم منتسب به استقلال، در همه ليستهاي انتخاباتي فدراسيون حضور داشته و با توجه به ارتباطش با استقلال، اين پرسشها را در اذهان متبادر سازد كه آيا چنين عواملي در بخشش دوپينگ بازيكنان استقلال، و نادواري در بازي تيراختور -استقلال و همچنين اعمال محروميتهاي ناعادلانه براي تيراختور داراي نقش نيستند؟

اما اين هم جاي خوشحالي است كه اگر بقيه از زن براي نفوذ در فدراسيون استفاده مي كنند، تيراختور افتخار اين را دارد كه نيمي از پايگاه مستحكم مردمي‌اش، در ميان زنان برومند آزربايجاني است كه اين را واقعا هم اثبات كرده‌اند. و جاي اميدواري است كه زنان آزربايجاني، اگر به خاطر ديگر مشكلات عجيب و غريب فوتبال، نمي توانند در استاديوم حضور يابند، حداقل بتوانند در مديريت ورزش حضور داشته باشند. مگر جاهاي ديگر، چه گلي بر سر فوتبال بانوان زده‌اند كه مي توانند در مديريت فدراسيون حضور داشته باشند، ولي فوتبال تبريز و آزربايجان اين فرصت را ندارد؟ راستي چرا خبري از تيم فوتبال بانوان تيراختور به گوش نمي رسد؟



توضيحي در مورد تصاوير:

عكسها و تصاوير زيادي از زنان هوادار تيراختور منتشر شده كه در اينترنت موجودند. اما اين سه عكس بيشتر در خاطرم مانده بود كه اولي مربوط به شادي مردم تبريز، پس از برد شيرين تيراختور برابر استقلال در تهران(عكاس: علي عباس پور/خبرگزاري مهر)‌، و عكسهاي دوم و سوم هم مربوط به بازي تيراختور و پيروزي در فروردين 89 است كه تعداد قابل توجهي از زنان هم از تپه هاي مشرف بر استاديوم لبريز از جمعيت، بازي را تماشا كرده اند(عكاس: علي غلامي).

ياشاسين تيراختورون بوتون يانداشلاري

http://tiraxturum.blog.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر