Pages

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

آخرین وضعیت پرونده ی سالار طوری و وحید حبیب چشمه فعالین مدنی آزربایجان


ساوالان پورت : سالار طوری و وحید حبیب چشمه ، روز دوم اسفند ماه سال گذشته در شهر جدید سهند بازداشت و رسیدگی به پرونده شان در دادسرای عمومی و انقلاب اسکو آغازشده است. بازپرس، پس از تفهیم اتهام عضویت در گروه های غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ، اقدام به صدور قرار بازداشت موقت کرده و سپس پرونده ، جهت رسیدگی به شعبه ی یکصد و یک دادگاه عمومی جزایی اسکو ارجاع شده است.




با این وصف ، قاضی دادگاه مذکور با صدور قرار عدم صلاحیت ، پرونده را به دادگاه انقلاب تبریز ارسال کرده است. علی رغم عدم تعیین وقت رسیدگی به اتهامات این دو فعال مدنی آذربایجان ، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز ، از فک قرار بازداشت صادره اجتناب و امکان تبدیل قرار بازداشت به قرار متناسب دیگری را به اولین جلسه ی رسیدگی موکول کرده است

مامورین اداره ی اطلاعات ، در حین بازرسی منازل این افراد ، لوح های فشرده ای حاوی آموزش زبان ترکی آذربایجانی و همچنین نشریه ای تحت عنوان " چاغیریر وطن " کشف و اتهامات انتسابی ذکر شده ، بر همین اساس ، به آنها تفهیم شده است. طوری و حبیب چشمه در حال حاضر در بند دوازده محکومین زندان تبریز ، به همراه عده ای از فعالین مدنی آذربایجان نگه داری شده و جعفر افشار نیا و کالت آنها را بر عهده دارد.

منبع : تبریز سسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر