Pages

۱۳۹۱ خرداد ۳۱, چهارشنبه

80 درصد واحدهای تولیدی اردبیل تعطیل است/تعطیلی یک سوم ظرفیت کشاورزی کشور

ساوالان پورت : نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل تعطیل است و این استان فاقد صنایع تبدیلی موثر و کار‌آمد است.

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: وظیفه دوم نمایندگان مجلس نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است که متاسفانه در گذشته آنگونه که شایسته بوده این امر اتفاق نیفتاده و مجلس نتوانسته است وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.

وی به خبرنگار فارس بیان داشت: برای ما قابل قبول نیست که به رغم تولیدات انبوه محصولات کشاورزی و باغی از داشتن صنایع تبدیلی بی‌بهره باشیم یا کارخانه‌های ما به گونه‌ای در حالت رکود و تعطیلی قرار گیرند که نرخ بیکاری در این استان به بیش از 14.8 درصد برسد.

وی با یادآوری اینکه یک سوم ظرفیت کشاورزی کشور و استان اردبیل تعطیل شده یا خالی است، تصریح کرد: ما در استان اردبیل بیش از 60 هزار بیکار داریم که بخش عظیمی از آن را می‌توان در حوزه کشاورزی به کار گرفت به طوری که این استان در تولید سیب‌زمینی، عدس، بذر گواهی شده و دانه‌های روغنی رتبه اول را داشته و از 100 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی کشور 4 درصد آن متعلق به استان اردبیل است در حالی که اراضی زیر کشت ما کمتر از یک درصد میانگین کشوری است.
منبع : گونازتیوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر