Pages

۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

قلعه تاریخی "اولتان" پارس آباد تخریب شد/ سایر آثار باستانی در معرض خطر

ساوالان پورت : فرماندار پارس آباد از تخریب بخشی از قلعه تاریخی اولتان این شهرستان به دلیل پیشروی و طغیان رود ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی کریمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان همچنین نسبت به تخریب آثار باستانی این شهرستان از جمله تپه نادری محل تاجگذاری نادرشاه افشار بر اثر طغیان رودخانه ارس هشدار داد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز نسبت به تخریب این آثار هشدار داده شده بود، تاکید کرد: باید با اجرای برنامه های کارشناسی شده از تخریب کامل اثر تاریخی قلعه اولتان جلوگیری کرد.

فرماندار پارس آباد به توانمندیهای این شهرستان به عنوان کلکسیون گردشگری اشاره کرد و افزود: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و پویایی صنعت توریسم در این شهرستان وجود دارد اما پیش از آن باید در حفظ آثار تاریخی تلاش کرد.

وی همچنین با انتقاد از روند اجرایی کند ساخت و تکمیل پروژه مرکز آموزشی فنی وحرفه ای تخصصی این شهرستان یادآور شد: پس از گذشت پنج سال از آغاز این طرح، پیشرفت کار رضایت بخش نیست.

کریمی با بیان اینکه بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال دهها نفر را فراهم خواهد کرد و سالانه پنج هزار نفر کارآموز از سراسر کشور در آن آموزش خواهند دید، تصریح کرد: این مرکز شامل کارگاه آموزشی پرورشی مرغ و شتر مرغ، گاوداری صنعتی، پرورش قارچ، آبزیان، محصولات گلخانه ای وگیاهان باغی زراعی، دارویی و ماشین آلات ادوات کشاوری و... خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با تکمیل و راه اندازی طرح بزرگ مرکز فنی حرفه ای تخصصی، حوزه کشاورزی شهرستان پارس آباد متحول می شود.

کلام الله صفری عنوان کرد: این طرح ملی به عنوان مصوبه استانی هیئت دولت در سال 85 در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث می شود که به با وجود گذشت بیش از پنج سال از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

وی عدم تامین اعتبار را مهمترین مشکل این پروژه برشمرد و متذکر شد: برای ساخت فاز اول این پروژه بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شده و در عین حال برای تکمیل آن 110میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع : خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر