Pages

۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

اهانت کارکنان دادستانی و اداره اطلاعات تبریز به خانواده دستگیر شدگان اخیر ساراب

ساوالان پورت : بنا به گزارش خبرنگار ما ازشهرستان ساراب صبح امروز خانواده های دستگیر شدگان اخیر در شهر ساراب برای پیگیری فرزندانشان به دادسرای این شهر مراجعه کردند داداستانی آنها را جهت پیگیری شکایتشان به دادستانی تبریز فرستاد.

خانواده دستگیرشدگان که پیگیر وضعیت فرزنداشان بودند با بی احترامی کارکنان دادستانی تبریز مواجه شدند زمانیکه خانواده دستگیر شدگان نتوانستند هیچ گونه جوابی از دادستانی بگیرند با راهنمایی مخفیانه یکی از کارکنان دادستانی آنها به اداره اطلاعات تبریز مراجعه نمودند ،در آنجا نیز با اهانت و بی حرمتی اطلاعاتیها مواجه شدند و اجازه هر گونه تماس با فرزندانشان را نیافتند .

خانواده سهند معالی در تماس با ما گفت: " زمانیکه از علت دستگیری سهند از طریق دوستانش با خبر شدیم که وی به خاطر فعالیت در راه وطنمان آزربایجان دستگیر شده است به وجود چنین فرزندی افتخار کردیم و خیلی خوشحال شدیم که خدا همچون فرزندی نسیب خانواده یمان کرده است."

نیروهای بسیجیهای شهر سراب در این شهر شایعه کردند که دستگیریهای اخیر در این شهر بعلت فساد اخلاقی و مزاحمین نوامیس مردم بوده است. ظاهرا نیروهای رژیم نمیخواهند مردم بدانند حرکت ملی آزربایجان بین جوانان سراب نفوذ زیادی کرده است.

گفتنی روز دوشنبه هفته جاری با یوروش نیروهای وزارت اطلاعات بیش از ده نفر از فعالین ملی و مدنی در شهر ساراب را دستگیر کردند.

بیشتر دستگیر شدگان دانشجو و معلم هستند. آقایان سهند معالی و علی صمد پور و علی بشارت استاد و دبیر شیمی در دبیرستان های ساراب و از فعالین حقوق زبانی جامعه ی آزربایجان، دکتر سید جمال موسوی نژاد از فعالین مدنی شهر و فارغ تحصیل رشته دامپزشکی از دانشگاه تبریز به همراه چند تن دیگر در ساراب از طرف مامورین اداره ی اطلاعات تبریز بازداشت و پس از 1 روز نگهداری در اداره ی اطلاعات ساراب، به اداره ی اطلاعات تبریز منتقل شدند.

دستگیری فعالین مدنی با تفتیش منازل و تحقیر و توهین به خانواده های محترم ایشان و همراه با ضرب و شتم بوده است.بنا به درخواست خانواده ی بازداشت شدگان دیگری که آنها هم در این روز دستگیر شده اند، فعلا اسامی آنها محفوظ مانده و در صورت رضایت و صلاحدید خانواده هایشان، اسامی آنها نیز منتشر خواهد شد.
آرازنیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر