Pages

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

افزایش 10 درصدی صادرات کالا از اردبیل

ساوالان پورت: سیدحامد عاملی شامگاه یک‌‌شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اردبیل اظهار داشت: ما نباید به بازار هدف آذربایجان و برخی کشورهای حوزه قفقاز تکیه کنیم بلکه باید هدف صادرات ما به منطقه روسیه، ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج تسری یافته و ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور رشد و توسعه اقتصادی استان را تضمین خواهد کرد بیان داشت: یکی از روش‌های توسعه اقتصادی برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج از کشور است که باید سازمان صنعت و معدن و تجارت و سایر ارگان‌های مربوط در راستای برپایی نمایشگاه خارج از کشور و نمایشگاه صنایع دستی برای شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مطلوب استان اردبیل در زمینه‌های مختلف در حداقل زمان ممکن در یکی از کشورهای روسیه، ترکیه و گرجستان اقدام کنند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی استان اردبیل در جمهوری آذربایجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با یافتن بازارهای جدید مصرف در کشورهای هم‌جوار حضور نمایشگاهی خود در کشورهای دیگر را افزایش دهیم.
عاملی با بیان اینکه توسعه تجارت و رونق صادرات با حفظ منافع  ملی و با اتخاذ شیوه عزت‌مندانه امکان‌پذیر است اضافه کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه تجارت خارجی بسیار زیاد است و ما با نگاه بهره‌گیری از این فرصت‌ها می‌توانیم بسیاری از خلاها را جبران و اهداف متعالی در حوزه اقتصاد را به پیش ببریم.
وی دستگاه‌های دخیل از جمله اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را به رایزنی در راستای توسعه بازارهای هدف و تجارت خارجی فراخواند و خاطرنشان کرد: با رعایت ملاحظات قانونی می‌توان زمینه و بستر توسعه مثبت صادرات و اقتصاد را فراهم آورد چرا که این استان در تمام حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، صنعت، کشاورزی و ... توانمندی صادرات محصولات متنوع و پرحجم را دارد که در این زمینه تجار و بازرگانان باید با دید مثبت اقدام کنند.
عاملی با بیان اینکه برای افزایش صادرات باید کیفیت را ارتقا دهیم افزود: اگر می‌خواهیم در توسعه صادرات موفق باشیم و در بازارهای کشورهای دیگر سهم بزرگی داشته باشیم باید در ارتقای کیفیت تولیدات تلاش بیشتری داشته باشیم.
در ادامه این جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در سخنانی اظهار داشت: در سال گذشته میزان صادرات این استان از نظر ارزش به 100 میلیون دلار رسیده است.
ارژنگ عزیزی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، کاهش یا افزایش محسوسی را نشان نمی‌دهد.
وی افزود: در این مدت 163 هزار تن کالا صادر شده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.
این مسئول بیان داشت: سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، میوه‌های تازه و بیسکویت و نان شیرینی از مهمترین کالاهای صادر شده در طی این مدت است که کالاهای صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر