Pages

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۰, جمعه

گلایه رییس مجلس ترکیه از معاون رییس جمهور ایران


جمیل چیچک اعلام کرد که اظهارات برخی از مسئولین ایرانی علیه ترکیه، به روابط تهران – آنکارا ضربه می زند.به گزارش اؤیرنجی سسی به نقل از شبکه تلویزیونی samanyoluhabar دیروز لطف الله فرزونده معاون رییس جمهور ایران همراه با یک هیات سیاسی به دیدار جمیل چیچک رییس مجلس ملی ترکیه رفت.این دیدار با اظهارات دوستانه و مزاح های سیاسی طرفین آغاز شد اما طولی نکشید که رییس مجلس ترکیه، گلایه هایی بر زبان آورد که فضای این نشست سیاسی را تا حدودی تغییر داد.


جمیل چیچک در حضور خبرنگاران و خطاب به فروزنده معاون رییس جمهور ایران گفت:« ترکیه در سازمان ملل و در حوزه بحث درباره انرژی هسته ای ایران، همواره دوستی و برادری خود را اثبات کرده و به گونه ای رفتار کرده که به دوستی استراتژیک با ایران پایبند باشد. اما من نمی دانم که بیان اظهارات تند و تبلیغات منفی علیه ترکیه، چه منافعی برای برخی از مسئولین شما دارد که هر ازچندگاهی از طریق رسانه ها از آن مطلع می شویم. واقعا می خواهم بدانم که اگر مسئولین ایرانی علیه ما صحبت کنند، در حوزه سیاست داخلی ایران امتیازی برای خود به دست می آورند؟ اگر ما رنجیدگی خود را از چنین اقداماتی بیان نکنیم، باعث می شود که در آینده نیز شاهد چنین اتفاقات ناگواری باشیم. به هر جهت من امیدوارم چنین چیزی تکرار نشود. ما دو کشور دوست و برادر هستیم و اگر در برخی مسائل منطقه ای نیز اختلاف نظر داشته باشیم، باید درباره این مسائل با هم گفتگو کنیم. شما یک انتخابات مهم در پیش رو دارید و ما امیدواریم از کشورتان خبرهای خوبی بشنویم چرا که تداوم امنیت و آسایش ایران به عنوان یک همسایه مهم و ارزشمند، به نفع ما نیز هست.»
فروزنده در پاسخ به گلایه های چیچک گفت:«مواضع رسمی ایران همان اظهاراتی است که از سوی رهبر ما، رییس جمهور، وزرا و مقامات مجلس شورای اسلامی بیان می شود و از آن جایی که ایران نیز مانند ترکیه یک کشور آزاد است، هر کسی آزاد است که درباره مسائل مخالف صحبت کند، بنابراین انتظار داریم از چنین اظهاراتی نرنجید.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر