Pages

۱۳۹۲ خرداد ۳۰, پنجشنبه

کاهش 24 درصدی صادرات اردبیل/ 5.8 میلیون دلار صادرات چمدانی



رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات این استان طی دو ماهه گذشته از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است. ارژنگ عزیزی ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اردبیل اضافه کرد: لحاظ وزن نیز صادرات استان در این مدت هشت درصد کاهش نشان می دهد.
وی صادرات استان در دو ماهه اول سال را15 میلیون و 749 هزار دلار عنوان کرد و ادامه داد: عمده كالاهاي صادراتي استان اردبیل سيب زميني، مصنوعات پلاستيكي، بيسكويت و نان شيريني، نوشيدني ها، كاغذ و مصالح ساختماني است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با اشاره به صادرات چمداني 5.8 میلیون دلاری این استان طی سال گذشته تاکید کرد که این آمار افزايش 9 درصدي نسبت به سال قبل از آن را نشان مي دهد.
به گفته وی گمركات این استان در سال 91 بويژه گمرك بيله سوار به عنوان 10 گمرك فعال ترانزيتي كشور با ارزش 958 ميليون دلار و 391 هزار تن كالا و ترانزيتي از لحاظ ارزش 36درصد و از لحاظ وزني 30 درصد افزايش نشان مي دهد .
عزيزي ادامه داد: در بعد واردات نيز ارزش واردات كالاها از گمركات استان با 10 درصد كاهش نسبت به سال قبل به رقم 72.5 ميليون دلار رسيد كه 42.7 درصد اين واردات مربوط به ماشين آلات واحدهاي صنعتي و توليدي استان و 20 درصد آن نيز نهاده هاي توليد از جمله مشتقات كائوچو، كنجاله و پنبه دانه بوده است.
وی با بیان اینکه تراز تجاري استان با 27.5 ميليون دلار مثبت بوده است، بر پيگيري مصوبات قبلي اعضاي كارگروه توسعه صادرات در خصوص نحوه اجراي برنامه عملياتي حوزه تجارت خارجي از جمله برپايي نمايشگاه در كشورهاي هدف صادراتي، اعزام و پذيرش هيئت هاي تجاري و... تاکید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر