Pages

۱۳۹۲ شهریور ۲۵, دوشنبه

احیای 80 بازی بومی محلی در اردبیل - تصاویر



رئیس هیئت ورزشهای روستایی و بازی های بومی محلی استان اردبیل از احیای 80 بازی بومی در استان خبر داد. علیرضا احدی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در مجموع 170 بازی بومی محلی در اردبیل شناسایی شده که از این تعداد 80 مورد تاکنون احیا شده است. وی افزود: در نظر داریم تا پایان سال آینده تمامی بازی های بومی محلی را احیا و دایره المعارف آن را تهیه کنیم.
وی در خصوص پراکنش جغرافیایی بازی ها تاکید کرد: تمامی شهرستانهای دهگانه استان برخوردار از بازی های بومی محلی است.
احدی تصریح کرد: در عین حال شهرستانهای خلخال، مشگین شهر، پارس آباد و اردبیل استعداد ویژه ای در تعداد و تنوع بازی های بومی دارند.
به گفته رئیس هیئت ورزشهای روستایی و بازی های بومی محلی استان در هر منطقه بازی ها متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگ منطقه است.
آموزش و پرورش از کارشناسان نربیت بدنی استفاده کند
احدی در خصوص برنامه احیای بازی های بومی محلی در مدارس ادامه داد: در حال حاضر نمونه اجرای بازی های بومی محلی در مدارس مشاهده می شود که بدون دخالت کارشناسان تربیت بدنی است.
وی با بیان اینکه هیئت ورزشهای روستایی و بازی های بومی محلی آماده تعامل با آموزش و پرورش است، تاکید کرد: با این وجود آموزش و پرورش از توان و تخصص کارشناسان تربیت بدنی استفاده نمی کند.
وی افزود: در نظر داریم زمینه افزایش تعامل با این مجموعه اداری در راستای احیای بازی های بومی محلی به ویژه در زنگ ورزش مدارس را ایجاد کنیم.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر