Pages

۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

مکارم شیرازی آزربایجان را تهدید کرد

ساوالان پورت : یکی از مراجع تقلید در هشداری شدید به دولتمردان آذربایجان تاکید کرد: دولتمردان آذربایجان این راهی که انتخاب کرده‌اند پایان شوم و خطرناکی برای آنان خواهد داشت.
 
آیت‌ الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه و اصول که در مسجد اعظم قم برگزارشد اظهار داشت: شیعیان دنیا در احصاء و قطیف و آذربایجان شوروی و بحرین در مظلومیت به سر می‌برند و مثلث شوم آمریکا و اسرائیل و یکی از کشورهای دست نشانده عربی دست به دست هم داده و وهابی‌ها هم صحنه‌گردان‌ این جنایات هستند.
 
وی اظهار داشت: وضع شیعیان در آذبایجان از نقاط دیگر بدتر است و البته نمی‌گذارند سر و صدایش بیرون بیاید ولی خبرهایی که به ما می رسد خبر از شیعه ستیزی و اسلام ستیزی دولتمردان این کشو دارد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دولتمردان سه کار را برای مقابله با تشیع انجام می‌دهند بیان داشت: مبارزه با حجاب دختران مسلمان، دستگیری عده‌ای از رهبران شیعه و جلوگیری از نشر کتب دینی از جمله کارهایی است که انجام می‌دهند تا ریشه تشیع را در این کشور بخشکانند.
شیعیان ساکت نخواهند ماند
وی اضافه کرد: من بار دیگر وظیفه می‌دانم بگویم که شما در اشتباه هستید و شیعیان دنیا پرورش یافتگان مکتب امام حسین‌(ع)‌ هستند و ساکت نخواهند ماند. من نصیحت می‌کنم بیایید دست از این کارها بردارید چون ادامه این راه پایان خطرناکی خواهد داشت.
آیت الله مکارم عنوان کرد: همه شیعیان جهان باید به حمایت از شیعیان مظلوم این کشورها برخیزند تا آنها فکر نکنند تنها هستند.
مراجع تقلید مرز خاصی ندارند
وی با اشاره به برخی اظهارات منتشر شده در روزنامه‌های آذربایجان مبنی بر دخالت در اوضاع داخلی این کشور از سوی برخی مراجع گفت: مراجع تقلید مرز خاصی ندارند و بدون مرز هستند، مقلدان ما منحصر به کشور خاصی نیستند و در همه جای دنیا ما مقلد داریم.
این مرجع تقلید اضافه کرد: من اگر مسئول و رئیس جمهور بودم ممکن بود آن هم ممکن بود حرف شما درست باشد اما مراجع از همه مسلمانان به خصوص شیعیان حمایت می‌کنند و وظیفه ما هم این است و از جمله از مردم فلسطین که شیعه هم نیستند حمایت می‌کنیم.
همه باید حمایت کنند
آیت‌الله مکارم تصریح کرد: حمایت از همه مسلمانان و به خصوص شیعیان وظیفه مراجع و وظیفه همه مردم است البته مراجع یک وظیفه‌ای و دیگران وظیفه دیگری دارند، ولی همه باید حمایت کنند.
وی به دولتمردان آذربایجان نصیحت کرد دست از کارهایشان بردارند زیرا ثمره شوم و تلخ آن را در آینده خواهند چشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر