Pages

۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

انحلال انجمن علمی دریاچه اورمیه در دانشگاه سراسری بناب

ساوالان پورت : انجمن علمی دریاچه اورمیه که فعالیت خود را از دو سال  پیش در دانشگاه بناب آغاز کرده بود  با ممانعت مستقیم حراست این دانشگاه  منحل شد.
فعالین دانشجویی این دانشگاه  که درصدد ارتقاء این انجمن به کانون  بودند با مخالفت امور فرهنگی دانشگاه  رو برو گشتند که با پی گیری های  دانشجویان مجوز برای تشکیل کانون دریاچه ارومیه کسب شد اما بعد از نصب اطلاعیه ی تشکیل این کانون در بولتن این دانشگاه همه ی این اطلاعیه ها توسط حراست جمع آوری و پس از احضار دانشجویان به حراست در مقابل چشمشان پاره شد.رییس حراست دلیل این اقدام را با جواب واهی غیر قانونی بودن فعالیت کانون ذکر کرد این در حالیست که شورای فرهنگی دانشگاه مجوز را در خصوص فعالیت این کانون صادر نموده بود.
با این حال حراست از فعالیت کانون جلوگیری به عمل می آورد که با مخالفت شدید دانشجویان روبرو شده ودر نتیجه حراست دانشگاه از موضع خود عقب نشینی می کند.
با این حال دانشجویان با پافشاری برای ادامه ی فعالیت های قانونی کانون ، حراست دانشگاه به ناچار با فعالیت کانون با شرط هماهنگی با حراست و نگارش اطلاعیه عضو گیری کانون به وسیله ی حراست موافقت می کند.
(اینبار متن اطلاعیه ی عضو گیری را خود حراست نگاشته و تهدید کردند که اگر بدون هماهنگی با آنان اطلاعیه ای در بولتن در رابطه با انجمن باشد به شدت برخورد خواهد شد.حتی روز عضو گیری توسط حراست تعیین شد تا مثلا جلوی عضوگیری زیاد در روز های شلوغ دانشگاه  را بگیرند)
 بعد از عضو گیری اعضای کانون دریاچه ی اورومیه این دانشگاه,طی چهار روز(فاصله ی بین عضو گیری و رای گیری) چهار مرتبه به حراست احضار شدند و هر روز با بهانه ای جدید خبر از انحلال انجمن می دادند که با ارائه ی قوانین کلی مصوب انجمنها و رد این بهانه به دنبال بهانه ای جدید بودند تا اینکه روز رای گیری با احضاردوباره دانشجویان به حراست ، خبر دادند که این انجمن با تشخیص شورا ی دانشگاه عملا وجهه ی قانونی ندارد و منحل شده است. به احتمال قوی نقش حراست دانشگاه در تغییرنظر شورای فرهنگی مبنی بر انحلال این انجمن انکارناپذیر می نماید.
دانشجویان با ارسال اس ام اس هایی سعی کردند خبر انحلال این انجمن دانشجویی قانونی را در میان سایر دانشجویان دانشگاه پخش کنند که تاثیر بسزایی در جلب افکار عمومی به قضیه ی دریاچه اورمیه داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر