Pages

۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

فدرال دمکراتهای آزربایجانی تکلیف خود را با حرکت ملی آزربایجان مشخص کنند ــ یاشار گؤنئیلی

ساوالان پورت : " آزربایجان سر ایران است " نوشته ام را با این جمله به ظاهر زیبا شروع می کنم .

جمله ای که درونش حرفهای زیادی نهفته است . جمله ای که در طول تاریخ متاسفانه گوش خیلی ها را دراز کرده است .

جمله ای که مولد بسیاری از انحرافات است . جمله ای که یکی از تولیدات اصلی آن به فراموشی سپردن و گم کردن تفکر وطنمان برای ملت آزربایجان بوده است . جمله ای که مولد جریانات مانقورد ایران وطن است . جمله ای که بوسیله آن یک ملت را از ملت بودن خارج کرده و در روند سیاست آسیملاسیون فرهنگی از خود بی خود می کند . و در نهایت جمله ای که از تولیدات شوم آن ایجاد احزاب سیاسی آزربایجانی از خود بی خود ایران محور همچون تشکیلات فدرال دمکرات آزربایجان است .



به عنوان یک استقلال طلب مستقل هرگز قصد تخریب تفکر فدرال را ندارم چرا که اصلاً موضوع چیز دیگری است. مسئله ، سوء استفاده از تفکر فدرالی و در حقیقت خیانت به آزربایجان است .



متاسفانه اعضای تشکل فدرال دمکرات آزربایجان همواره با دیدگاههای غیر ملی و عدم درک واقعیتهای یک حرکت ملی همچون حرکت ملی آزربایجان رفته رفته خود را در مقابل حرکت ملی آزربایجان قرار داده اند .



دوستان فدرال دمکراتمان با ورود به جریانات سیاسی همچون کنگره آنتی آزربایجانی ملل برای ایران فدرال ، نگرانیهای ما را از ماهیت وجودی شان بیشتر و بیشتر نیز کرده اند .



اخیراً سایت کنگره ملل برای ایران فدرال بعد از نشست " کلن " با بیشرمی تمام طی یک قطعنامه ای همچون اقدامات گذشته اش نقشه جعلی از به اصطلاح ایران فدرالی خویش را چاپ کرده و در آن خاکهای تاریخی آزربایجان را به ملل کرد ، فارس و دیگران بخشیده اند !.



این اقدام کنگره برای اولین بار نبوده و نخواهد بود اما نکته ای که اینجا واضح است ماهیت اصلی گردانندگان این تشکل مبنی بر ماهیتی آنتی تورک بودن آنهاست . این در حالی است که اعضای فدرال دمکرات آزربایجانی به گفته خویش جزء اعضای بلندمرتبه این تشکل هستند . یعنی در جایی خاکهای آزربایجان به حراج گذاشته می شود که عده ای آزربایجانی نیز به منظور مشروعیت بخشیدن به چنین ادعاهایی حضور دارند .



سخنان سخنگوی تشکل فدرال دمکرات آزربایجان جناب آقای علی قاراجالی در تلویزیون گوناز در مورد ذهنیت ایشان از حرکت ملی آزربایجان ، وطن و نیز برخوردشان با نمادهای حرکت ملی آزربایجان همچون نشان بوزقورد بسیار بسیار تاسف بار و شرم آور بود . آنچنانکه انسان را به فکر فرو می برد که آیا واقعاً ایشان و دوستانشان از پروسه حرکت ملی درون آزربایجان بی خبرند ؟ آیا اصلاً حرکت ملی آزربایجان را قبول دارند ، و یا اینکه از آزربایجان فقط نام آن را برای پسوند حزب خویش دزیده اند .!؟



در مورد مسئله بوزقورد ، ایشان و دوستان به اصطلاح سوسیالیستشان با نژادپرستانه جلوه دادن نشان یک ملت چیزی جز هجوم ایدئولوژیکی به حرکت ملی را دنبال نمی کنند در حقیقت ایشان دانسته یا ندانسته همان کاری را می کنند که دشمن یک ملت انجام می دهد . نماد یک ملت بخشی از هویت آن ملت است خواه اسطوره خواه واقعیت باشد. اینکه چگونه نماد بوزقورد را به نژادپرستی ربط می دهند جای سوال است در این مورد بیشتر از این صحبت نمی کنم و ایشان را به نوشته ام در این مورد (نشان بوزقورد در حركت ملي آزربايجان زبان دعوت به تحرك و تفكر ملي است ) ارجاع می دهم .



همگان دیدگاه ایشان را در مورد جسارت اکراد نسبت به خاکهای آزربایجان وچاپ نقشه جعلی در سایت کنگره شنیدند به نظرم در این مورد زیاد حرف نزنیم بهتر است . ذاتاً نیروهای ملی خود همه چیز را فهمیدند و برای اینکه نوشته از حوصله خارج نشود قضاوت را به ملتمان ارجاع می دهم .



اما در نهایت با تمام این تفاصیل بنده به عنوان جزئی مستقل از حرکت ملی آزربایجان و به عنوان یک فعال داخلی که از نزدیک در جریان حرکت هستم از دوستانمان ! می خواهم هر چه سریعتر تکلیف خود را با ملت و حرکت ملی آزربایجان مشخص کنند .



ما از دوستان فقط یک انتظار داریم . دوستان موظفند بابت حضور خود در کنگره ضد آزربایجانی ملل برای ایران فدرال و تعرض به خاکهای آزربایجان از ملت آزربایجان عذرخواهی کرده و صراحتاً طی بیانیه ای از تشکل ضد تورک کنگره ملل برای ایران فدرال خارج گردند .



حرکت ملی آزربایجان جای شوخی با هیچ کس نیست از نظر راقم اگر اعضای فدرال دمکرات آزربایجان این درخواست را به جای نیاورند متاسفانه مهر خیانت به ملت آزربایجان بر پیشانی شان خواهد خورد و حرکت ملی آزربایجان مجبور به جراحی اعضای خائن به ملتمان خواهد بود .



یاشار گؤنئیلی

آزربایجان جنوبی ــ تبریز

30/11/1390
منبع :تبریز سسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر