Pages

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

گزارش اختصاصی ساوالان پورت از جشن و پایکوبی و اعتراض به خشک شدن دریاچه ی اورمیه در نقاط مختلف تبریز بعد از برد تیراختور

ساوالان پورت : بنا به گزارشات رسیده به وبسایت خبری ساوالان پورت از طریق خبرنگارمان در تبریز، بعد از برد تیراختور مردم جای جای تبریز قهرمان در نقاط مختلف شهر حضور یافته و با حضور عظیم خود مامورین امنیتی و نوکران راسیست فارس را به رعب و وحشت انداختند. اعلامیه های وسیعی در سطح شهر جهت فراخوان برای شرکت در تظاهرات 1 خرداد پخش شد.

ائل گؤلو : طبق اطلاعات واصله بعد از برد تیراختور و نایب قهرمانی تیراختور، مردم در شاه گؤلو از رقص آزربایجانی گرفته تا سر دادن شعارهای ملی خوشحالی خود را از صعود تیم ملی آزربایجان جنوبی به آسیا نشان دادند. 


عمده شعارهای مطرح شده در ائل گؤلو عبارت بود از : یایایا شاشاشا آزربایجان چوخ یاشا / آزربایجان وار اولسون –ایستمین کور اولسون
بعد از این حضور حماسی مردم در ائل گؤلو، ماموران امنیتی با یورش وحشیانه به سمت مردم، ضمن ارعاب و تهدید و برخورد غیر اخلاقی و توهین آمیز بخصوص با زنان و کوکان، مردم را به باد کتک و باتوم گرفته و عده ی زیادی را ضرب و شتم و بازداشت نمودند. چند تن از افراد زخمی شده که از ناحیه ی سر مورد اصابت باتوم های نیروهای امنیتی قرار گرفته بودند، با یاری مردم فهیم و چند تن از فعالین ملی، به بیمارستان منتقل شند. با اینهمه مردم هرمان تورک بدون اینکه ترسی به دل راه بدهند، تا پاسی از شب به جشن و پایکوبی و اعتراض ادامه دادند.

میدان فهمیده : این روزها میدان فهمیده ی تبریز به یکی از میادین اصلی اعتراضات ملی آزربایجان مبدل گشته و نقش میدان التحریر مصر را برای مردم آزربایجان بازی می کند. مردم تبریز با حضور حماسی خود در میدان فهمیده، ضمن جشن و پایکوبی، با سردادن شعارهای ملی، خواسته های ملت تورک آزربایجان را فریاد زدند. از جمله شعارهای سرداده شده در میدان فهمیده ی تبریز عبارت بودند از : تورک دیلینده مدرسه – اولمالیدیر هر کسه // تبریز باکی آنکارا – بیز هارا فارسلار هارا // اورمو گؤلو سوسوزدو – آزربایجان اویاماسا اوتوزدو // اورمو گؤلو جان وئریر – مجلیس اونون قتلینه فرمان وئریر // آزربایجان وار اولسون –ایستمین کور اولسون

ماموران خادم راسیست فارس به دنبال این شعارهای ملی به رعب و وحشت افتاده و با یورش وحشیانه و کوروش وارانه ی خود به ضرب و شتم مردم پرداخته و ضمن دشنام به نوامیس و دختران پاکدامن تورک، ده ها تن را زخمی و مصدوم کرده و چندین تن را نیز وحشیانه بازداشت نمودند. در بین زخمی ها زن حامله ای نیز دیده می شود که مورد هجوم باتوم ماموران قرار گرفته و بر اثر شدت جراحات به بیمارستان منتقل یافت و متاسفانه احتمال سقط جنین ایشان وجود دارد. دستدرکاران سایت ساوالان پورت نیز برای این شیرزن آزربایجانی شفای عاجل و سلامتی آرزو می نماید. در میدان فهمیده نیز مردم بدون واهمه از نوکران راسیست و مزدوران به اعتراضات خود تا پاسی از شب ادامه دادند.
قیرخ متیر و حیدر آباد : بر اساس گزارشات دریافتی مان از حیدرآباد، مردم قهرمان این مناطق که همیشه در اعتراضات ملی صف اول بوده اند، حماسه ای بزرگ آفریدند. مردم ضمن حمل پلاکاردهایی در اعتراض به خشک شدن دریاچه ی اورمیه، شعارهای ملی با مضمون اورمو گؤلو سرداده و با ماموران مزدور درگیر شدند. مردم قهرمان اینبار موفق به فراری دادن مامورین مزدور و بزدل شده و کنترل منطقه بطور کامل  بدست نیروهای ملی و ترقی خواه افتاد. در این تظاهرات عظیم خوشبختانه بدلیل انسجام و اتحاد بیشتر مردم و حضور خیلی عظیم از میللتچی ها، هیچ بازداشت و دستگیری گزارش نشده است.

آبرسان : در آبرسان بدلیل حضور حداکثری نیروهای امنیتی شکلگیری زنجیره های اعتراضی در همان دقایق بهم ریخته و مامورین مزدور موفق به پراکنده کردن مردم شدند.
گروه خبری ساوالان پورت ضمن تبریک نایب قهرمانی تیراختور، حضور حماسی مردم در اعتراض به سیاستهای راسیستی و طرح خواسته های ملی از طرف مردم را به فال نیک گرفته و خواهان آزادی بی قید و شرط فعالین دربند و نیز برای مصدومین نیز سلامتی و تندرسی آرزو می ماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر