Pages

۱۳۹۱ تیر ۱۱, یکشنبه

24هزار روستایی در اردبیل به آب سالم دسترسی ندارند!

ساوالان پورت : مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: هم اکنون بالغ بر 24 هزار نفر در سطح روستاهای این استان به آب سالم و آشامیدنی دسترسی ندارند.

عباسی روز شنبه در نشست با خبرنگاران و رسانه های این استان با بیان اینکه این تعداد در قالب چهار هزار و 900 خانوار در 120 روستای این استان سکونت دارند، تصریح کرد: آبرسانی به این جمعیت روستایی سیار انجام می شود که غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستاها باید به صورت پایدار انجام شود، افزود: روزانه 16 دستگاه تانکر به روستاها آبرسانی می کنند که شش تانکر نیز به صورت شبانه کشیش هستند تا در صورت اعلام نیاز به روستاها آبرسانی کنند.

عباسی با اشاره به هزینه بالای آبرسانی سیار به روستاها اضافه کرد: در آبرسانی سیار هر متر مکعب آب 200 هزار ریال برای شرکت آب و فاضلاب تمام می شود و این آبها تقریبا به صورت رایگان در اختیار مردم صورت قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از بهره برداری پروژه های آبرسانی روستایی استان در هفته دولت و دهه فجر خبر داد و گفت: به مناسبتهای هفته دولت و دهه فجر پروژه هایی که تکمیل شده باشد افتتاح و در اختیار هموطنان قرار می گیرد.

عباسی با بیان اینکه پروژه آبرسانی "آج اشمه" در شمال استان 125 قشلاق را پوشش خواهد داد، تصریح کرد: پروژه آج اشمه به اداره امور عشایری داده شده بود که در سال 90 از این اداره پس گرفته و به اداره آب و فاضلاب روستایی تحویل دادند که کارهای اجرایی آن را انجام می دهیم.

وی از اجرای 23 مجتمع آبرسانی در استان طی سال 91 خبر داد و افزود: این پروژه های در سطح استان اجرا می شود که از آنها می توان امام حسین نمین، رجایی و بالازاده گرمی اشاره کرد اما نمی توان در مورد زمان اتمام این پروژه ها با قطعیت اظهار نظر کرد.

این مسئول عدم تخصیص اعتبارات را اصلی ترین مشکل آب و فاضلاب روستایی دانست و اضافه کرد: آب و فاضلاب روستایی در کشور اعتبارات ملی ندارد که این کار سبب شده ادارات نتوانند برنامه ریزی کرده و پروژه ها را عملیاتی کنند.

مهرنیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر