۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

آیا بهتر نیست رئیس دولت را مجلس نهم برگزیند!؟

ساوالان پورت : در انتخابات ریاست جمهوری اخیر که تقلب و دستکاری رژیم ایران آشکار شد و به دنبال آن اعتراض هایی در شهرهای فارس نشین صورت گرفت و بعد از چندی اوج گرفتن اختلافات بین احمدی نژاد و خامنه ای رژیم برآن شده است تا کنترل بیشتری بر اوضاع خود داشته باشد.
در خبرها می شنیدیم که احمدی نژاد توسط علی خامنه ای تهدید به عزل شده بود اما همگی می دانست که این کار شدنی نبود.
خامنه ای در جریان اعتراضات به تقلب در انتخابات طرف احمدی نژاد را گرفته بود و از وی حمایت به عمل می آورد که بعد از چندی متوجه نا فرمانی ها و خودسری های احمدی نژاد نیز می شود ولی کار از کار گذشته بود و اینبار مخالفت علنی و در افتادن با احمدی نژاد نیز بسی سخت می نمود.
با این حال علی خامنه ای باید چاره ای برای کنترل اوضاع حکومت خود می اندیشید و بنابراین طرح انتخاب پارلمانی رئیس جمهور را به میان می آورد.
تا آنجا که در همین اواخر ولی فقیه در سخنانش به انتخاب پارلمانی رئیس جمهور اشاره و موافقت خود را اعلان می کند. و به دنبال آن موج موافق با این طرح وارد میدان تبلیغات شده وسعی میکنند اذهان عمومی را با این طرح آشنا و دموکراتیک جلوه دهند. از جمله اشخاصی که بلافاصله با این طرح موافقت و اعلام نمود رئیس مجلس علی لاریجانی بود.
بدیهی است که مجلس هشتم نمی تواند رئیس جمهور ایده آلی برای ولی فقیه برگزیند. مجلسی که در جریان به زعم خودشان فتنه افراد پیشروی داراست. 
باید انتصاب رئیس جمهور خیلی ببخشید انتخاب رئیس جمهور توسط مجلس نهم صورت گیرد. مجلسی که از آن ندای مخالفت و انتقاد با دولت و ولایت فقیه برنخواهد خواست. تمامی افرادی که واجد صلاحیت اعلام شده اند به شدت از طرف سپاه و طرفداران ولایت مطلقه ی فقیه حمایت می شوند و بنابراین مجلس نهم محفل شورای ولایت فقیه خواهد بود و توانمندی بالقوه ای در انتخاب شخص مورد نظر عالی به ریاست دولت خواهد داشت.
از طرفی دیگر انتخاب رئیس جمهور بوسیله ی مجلس حس پاسخگو بودن در رئیس جمهور نسبت به نمایندگان!! نیز بیشتر می شود!!!
اکبر گنجی در مانیفست جمهوری خواهی خود به مثلث قدرت جمهوری اسلامی اشاره و آن را متشکل از راس های ولایت فقیه-مجلس خبرگان و شورای نگهبان می داند که چنین سیستمی را به دور از دموکراسی و نقش مردم را هیچ می پندارد.
چنانچه اوضاع و احوال و خبر ها نشان می دهد یک حلقه ی دیگر نیز به این سیستم در حال افزایش است و آن عبارت است از حلقه ی رئیس دولت – مجلس و شورای نگهبان و شورای نگبان نیز به راس ولایت فقیه متصل است . 

در این میان باید نقش مردمی که در تمام مدت 32 ساله در صحنه بوده اند!! در میان باشد. تا با انتخابات فرمالیته و آمدن بر سر صندوق های به اصطلاح رای چهره ای مشروع به نظام بخشند. نظام در این صورت از مردم خود به عنوان یک ابزار در دست خود استفاده و در مجامع بین المللی مشروعیت بدست می آورد.
دانستن این موضوع که این رژیم روز به روز به سوی انزاو هم در داخل و هم در مجامع بین المللی می رود،کار چندان سختی نیست.
حرکت ملی آذربایجان جنوبی و تمام تشکیلات ها باید بر سر تحریم این انتخابات فرمایشی نظام به اتفاق نظر برسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر