۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

دومین جلسه‌ی دادگاهی مبارز ملی آذربایجان، مهندس ابراهیم رشیدی(ساوالان) برگزار شد

ساوالان پورت : جلسه دوم دادگاهي  مهندس ابراهیم رشیدی(ساوالان) نویسنده، روزنامه‌نگار، فعالی حقوق بشر و مدرس زبان ترکی آذربایجانی ، دیروز   12 دیماه در مشگين شهر برگزار شد.

اين جلسه مربوط به پرونده دستگيري مهندس ابراهيم رشيدي در تاريخ 10/3/88 مي باشد.

این دادگاه که با ریاست قاضی فرج زاده برگزار شد، با دفاع ابراهیم ساوالان و دیگر فعالان حاضر در دادگاه )اآقايان منصور سيفي، ايلقار موذن زاده شاعر و داستان نويس، آيدين ذاكري ، جعفر آقا محمدي، فردين نوبخت )از اعتراض مدنی و عملکردهای قانونی‌شان در راستای احقاق حقوق ملت آذربایجان صورت پذیرفت.

لازم بذکر است اولین جلسه دادگاه ابراهیم ساوالان در مورخه 09/09/1390 تشکیل شد و در آن جلسه‌ی دادگاهی قاضی فرج زاده با در نظر گرفتن گزارشات اداره‌ی اطلاعات  در رابطه با فعالیت‌های وی مبنی بر تشکیل حرکت ملی آذربایجان، برگزاری کلاسهای زبان ترکی، سوسیولوژی و میتولژی و تشویش اذهان عمومی، ترویج پانترکیسم و جذب نیرو برای حرکت ملی آذربایجان اتهامات وی را تفهیم نموده و توضیحاتی را در باب پرونده دادگاهی وی داند.

گفتنی است قاضی فرج زاده در این جلسه به مهندس ابراهیم رشیدی و 4 تن از دیگر فعالان حرکت ملی اعلام کردند که جلسات آینده هم متهمان این پرونده به دادگاه احضار کرده و به بررسی این پرونده خواهد پرداخت.


مهندس ابراهیم رشیدی(ساوالان) نویسنده، روزنامه‌نگار، فعالی حقوق بشر و مدرس زبان ترکی آذربایجانی، متولد مشکین‌شهر و فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه سراسری اورمیه می‌باشند. این مبارز ملی بخاطر فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی‌اش در راستای احقاق حقوق ملت ترک آذربایجان جنوبی بارها بازداشت، زندانی و مورد شکنجه قرار گرفته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر