۱۳۹۰ بهمن ۱۶, یکشنبه

بازداشت گسترده معترضان در استان خوزستان

ساوالان پورت : به گزارش منابع غیر رسمی طی دو هفته اخیر نیروهای امنیتی ۴۹ نفر را در شهرهای مختلف استان خوزستان بازداشت کرده اند و یکی از دستگیر شدگان در بازداشتگاه درگذشته است.

یوسف عزیزی بنی طرف روزنامه نگار و کارشناس جهان عرب شنبه ۱۵ بهمن (۴ فوریه) به بی بی سی فارسی گفت که این برخوردها، از شهر عرب نشین شوش شروع شده و سپس به سایر مناطق استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز و حمیدیه گسترش یافته است.

به نوشته بعضی از سایت های خبری، پس از دیوارنویسی عده ای از جوانان در شوش و دعوت مردم به تحریم انتخابات مجلس نهم، نیروهای امنیتی با یورش به این مناطق تعدادی از جوانان را دستگیر کرده اند.

این سایت ها همچنین از کشته شدن یکی از دستگیر شدگان به نام ناصر آلبوشوکه درفشان به دلیل بدرفتاری با وی در بازداشتگاه داده اند.

به گفته برخی مدافعان حقوق بشر، در پی ناآرامی های دو هفته گذشته در شوش، فرمانداری در برخی مناطق شهر از مردم خواسته تا در هنگام شب از رفت و آمد خودداری کنند.

به گفته آقای بنی طرف، هم اکنون ۸ نفر در اهواز، ۲۶ نفر در شوش و ۲۴ نفر در حمیدیه زندانی هستند.

این فعال مدنی عرب زبان به بی بی سی فارسی گفت که در صورت عدم پی گیری وضعیت این بازداشت شدگان توسط رسانه ها و فعالان حقوق بشر، آنان در معرض بدرفتار قرار خواهند داشت.

وی افزود که به علت فقدان وجود رسانه های مستقل و نهادهای مدنی قدرتمند در مناطق عرب زبان، اخبار این مناطق به اندازه کافی مورد توجه افکار عمومی قرار نمی گیرد.
bbc

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر