۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

آمریکا نگران تسلیح سوریه توسط ایران و روسیه است!

ساوالان پورت : آمریکا می‌گوید که نگران است تسلیحاتی که روسیه و ایران در اختیار حکومت بشار اسد می‌گذارند در سرکوب مخالفان دولت سوریه مورد استفاده قرار گیرند.

توماس کانتریمن، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین المللی و خلع سلاح امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن (۱۵ فوریه) در واشنگتن به خبرنگاران گفت که ایران در حال تسلیح مجدد حکومت سوریه است.
او همچنین گفت که دولت آمریکا گمان نمی کند ارسال محموله سلاح از روسیه برای حکومت بشار اسد به یافتن راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه کمک کند.

روسیه و چین اخیرا پیش نویس پیشنهادی اتحادیه عرب و مورد حمایت غرب در مورد سوریه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کردند.

آقای کانتریمن همچنین در مورد سرنوشت سلاح های شیمیایی و موشک های قابل حمل ضد هوایی که به گفته او در اختیار دولت سوریه است ابراز نگرانی کرد.

او گفت: "مدت هاست که می دانیم سوریه برنامه تولید سلاح شیمیایی دارد. سوریه از معدود کشورهای جهان است که معاهده بین المللی منع استفاده از این گونه سلاح ها را امضا نکرده است".

آقای کانتریمن در عین حال تأکید کرد که هیچ نشانه ای حاکی از آن نیست که کنترل این سلاح ها از دست حکومت خارج شده باشد یا تصمیمی بر استفاده از آنها وجود داشته باشد.

او گفت که دولت آمریکا به کشورهای همسایه سوریه هشدار داده است که مواظب عبور احتمالی این سلاح ها از مرزهای خود باشند.

به گفته آقای کانتریمن، دولت سوریه ده ها هزار موشک قابل حمل ضد هوایی دارد که اگر به دست گروه های تروریستی بیفتد، ممکن است علیه هواپیماهای مسافربری به کار گرفته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر