۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

تحریف اخبار مربوط به آزربایجان شمالی توسط رسانه های فارس برای قحطی زده نشان دادن مردم آزربایجان

ساوالان پورت : رسانه های فارس زبان و در صدر آن شبکه اجتماعی بالاترین با درج خبری از گمرگ آستارا و هجوم مردم آزربایجان شمالی به ایران در آستانه سال نو برای خرید کالاهای اساسی خود سعی در سیاه نمایی و قحطی زده نشان دادن آزربایجان شمالی را دارند .
 
آنان به استناد خبری از رادیو آزادلیق  نوشته اند در صورت بسته شدن مرزهای ایران به سوی مردم آزربایجان شمالی قحطی سراسر آزربایجان را فرا خواهد گرفت و بدین منظور نیز ویدیویی از رادیو فوق الذکر منتشر نموده اند.
 
حال اصل خبر چیست ؟ رادیو آزادلیق می نویسید تجار برای ورود کالا به ایران و فرار از عوارض گمرکی در قبال  پرداخت 20 الی 30 منات از پاسپورت اتباع آزربایجانی استفاده نموده و به عنوان کالای مصرفی مسافران وارد ایران می نمایند و ویدیو منتشره نیز که از مرز آستارا پخش گردیده برای کنترل ورود کالا به ایران توسط گمرک ایران می باشد و رادیو آزدلیق دلیل ئدیگر این شلوغی را عدم هماهنگی گمرکهای دو کشور در روزهای تعطیل و ساعات کاری و اقامه نماز توسط کارکنان گمرک ایران می دانند .
 
حال باید پرسید دلیل اینکه رسانه های  فارس زبان اقدام به جعل خبر می نمایند چیست ؟ آیا این اقدامات جلوه دیگر از ترک ستیزی آقایان ندارد ؟ و انتشار این خبر در حالی است که تمام مراکز اقتصادی دنیا اقتصاد ایران را حال فروپاشی دانسته و پیش بینی می نمایند سال 1391 سال بحران اقتصادی و ئقحطی در ایران خواهد بود جالب آنکه سایت بالاترین 3 خبر بالاتر از خبر هجوم آزربایجانیان به ایران در موضوعات داغ خود خبر خبر تشدید گرانی و بحران عمیق اقتصادی در ایران داده است
 
این چنین اقداماتی از طرف آقایان نشان می دهد آنان به اولیه ترین اصول خبر نگاری را رعایت ننموده و تفکرات نژاد پرستانه در سلول های آنان رسوخ نموده است و ایجاد حکومت دمکراتیک در ایران نه تنها راه علاج نیست بلکه امکان ایجاد  نیز وجود ندارد
منبع پست : تبریز سسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر