۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

اردبیل با معضل نبود سالن تئاتر روبرو است

اردبیل با معضل نبود سالن تئاتر روبرو است/ وعده هایی که عملی نمی شود

 ساوالان پورت : مدیر انجمن نمایشی استان اردبیل نبود سالن مجزا و اختصاصی برای گروههای نمایش را مهمترین مشکل فراروی تئاتر اردبیل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید واحدی زاده ظهر جمعه در نشست با گروهی از هنرمندان استان اردبیل گفت: در اردبیل تنها در دو سالن فدک و بیضاء اردبیلی به صورت دوره ای و با اجازه مسئولان امکان اجرای تئاتر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستانهای تابع استان به لحاظ محدود بودن تعداد گروههای نمایش کمبودی از نبود سالن تئاتر احساس نمی شود، افزود: در آینده نزدیک با گسترش گورههای نمایش این شهرها نیز به مانند مرکز استان از نبود سالن تئاتر در رنج خواهند بود.

فعالیت 23 گروه نمایشی در اردبیل

مدیر انجمن نمایشی استان اردبیل از فعالیت 23 گروه نمایشی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 12 گروه نمایشی در اردبیل و مابقی در شهرهای دیگر استان فعالیت می کنند.

واحدی زاده با بیان اینکه برای احداث سالن تئاتر در اطراف میدان توحید اردبیل در گذشته اقداماتی صورت گرفته بود، تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر این محل به اطراف نمایشگاه بین المللی اردبیل که مسافت زیادی با مرکز شهر دارد انتقال یافت.

به گفته وی قرار بود سالنی با ظرفیت 600 نفر در اردبیل احداث شود که با تغییر مکان احداث این ظرفیت به 300 نفر کاهش یافت.

پیشکسوت هنر تئاتر اردبیل از مظلوم واقع شدن هنر تئاتر در اردبیل انتقاد کرد و افزود: از مسئولان انتظار می رود به قول های مساعدی که در رفع مشکلات تئاتر اردبیل می دهند، عمل کنند.

 وی با اشاره به توافق صورت گرفته با خانه تئاتر کشور برای رفع مشکل سالن تئاتر عنوان کرد: طبق این توافق قرار شد برای حل مشکل تئاتر استان اردبیل، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از خانه های قدیمی اردبیل را در اختیار هنرمندان عرصه تئاتر بگذارد و هزینه مرمت و نگهداری این خانه ها هم بر عهده خانه تئاتر باشد که متاسفانه این امر تحقق نیافته است.

به گفته واحدی زاده زمین اطراف سالن بیضای اردبیلی که بلا استفاده مانده است مکان مناسبی برای فعالیت های تئاتر است و از طرفی به لحاظ قرار گرفتن در مرکز شهر امکان دسترسی همه علاقه مندان به تئاتر را فراهم می کند.



منبع : اردبیل - خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر