۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۰, شنبه

پخش بسیار گسترده ی اعلامیه در رابطه با سالگرد قیام 1 خرداد و اعتراض به خشکاندن دریاچه ی اورمیه در سرتاسر شهرستان ساراب

ساوالان پورت : همزمان با فرا رسیدن سالگرد قیام خونین 1 خرداد آزربایجان و نیز اعلامیه های پخش شده در تبریز و اورمیه در رابطه با خشکاندن عمدی دریاچه ی اورمیه توسط رژیم نامشروع و اشغالگر فارس، فعالین ملی ساراب نیز در اقدامی شجاعانه و سرعت عمل خیره کننده ی خود اقدام به پخش هزاران هزار اعلامیه در سرتاسر شهر و روستاهای ساراب نمودند. پس از این اقدام دلیرانه ی فعالین ساراب، نیروهای امنیتی سردرگم و دستپاچه در سطح شهر به گشت و گذار بیهوده پرداختند. 

فعالین صادق و شجاع ساراب با این اقدام خود موفق به شکستن جو سنگین امنیتی شهر شدند.  رشد صعودی و روز افزون شعور ملی در بین مردم ساراب طی سالهای اخیر، نهادهای امنیتی را به هراس انداخته است. این اقدامات فعالین ملی بار دیگر ثابت می کند که تنها نیروی سیاسی قدرتمند و منسجم در منطقه که دارای قدرت مانور بالایی است، حرکت ملی آزربایجان جنوبی است و هیچ آلترناتیوی اعم از جنبش سبز یا سیاه کوچکترین نفوذی در دل مردم ساراب ندارد.      
متن اعلامیه ی پخش شده در ساراب و روستاهای اطراف به همراه تصویر الحاقی، بدین شرح است :


بیانیه جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان–ساراب در خصوص اعتراض علیه خشکاندن تعمدی دریاچه اورمیه

ملت غیور آذربایجان!
مردم شریف ساراب!
در نتیجه ی سیاست های تبعیض آمیز و نژادپرستانه ی رژیم حاضر ، نگین آذربایجان(آزربایجان)، دریاچه ی اورمیه در شرف نابودی است و به گفته ی کارشناسان محیط زیست این دریاچه تا پایان سال 2013 به طور کلی خواهد خشکید.
این در حالیست که کارشناسان و مسئولین منسوب به رژیم ایران نیز سدهای غیر کارشناسانه و پل میانگذر دریاچه را یکی ازعوامل اصلی خشکیدن دریاچه اعلام نموده اند.
شکی نیست که دولت و مجلس برای خشکاندن این دریاچه کمر همت بسته اند به طوری که بعد از رد طرح دوفوریتی نجات دریاچه ی اورمیه در مجلس نماینده ی بروجرد موسی الرضا ثروتی به صورت علنی اظهار داشت که این دریاچه خواهد خشکید و بهتر است مردم آزربایجان مهاجرت نموده و به کارهای دیگری مشغول شوند.
با این همه ملت بزرگ و قهرمان آزربایجان در برابر این سیاست های تبعیض آمیز ساکت ننشسته و در شهریور سال گذشته در شهرهای بزرگ آذربایجان علیه سیاست خشکاندن تعمدی دریاچه ی اورمیه به خیابان ها آمده و صدای اعتراض خود رابه صورت آرام و مدنی به مسئولان و سردمداران رژیم رساندند که با سرکوب وحشیانه ی نیروهای امنیتی رژیم مواجه شدند.
همانطور که می دانید دریاچه اورمیه یکی از شورترین دریاچه های دنیاست و در بستر آن نمک فراوانی وجود دارد که به گفته ی کارشناسان امر در نتیجه ی خشک شدن آب دریاچه طوفان های نمک زمین های زراعی را در سراسر آزربایجان از بین خواهد برد و سرزمین سبز آزربایجان را به کویر تبدیل خواهد نمود.
چنانچه می دانید ،دولت پروژه ی عظیم انتقال آب از دریای خزر به کویر را آغاز نموده و اعتبار کلانی رابرای این طرح اختصاص داده است و قرار است تا سال 93 این پروژه ی عظیم اتمام یابد. و این درحالی انجام می پذیرد که دریاچه اورمیه به علت بی توجهی و خیانت مجلس و دولت در حال نابودی است .
مردم شریف ساراب !
ملت تورک آزربایجان سالهاست که مورد تبعیض وتضییق قرار می گیرد بطوریکه حتی بودجه ی کشور نیز به صورت ناعادلانه به نفع استان های فارس نشین کشور تقسیم می شود. چنانکه آمارها نشان می دهند بیشترین مهاجرت به استانهای فارس نشین و به خصوص تهران از آزربایجان بوده است . این امر نشان دهنده ی بیکاری و نبود مراکز صنعتی و کشاورزی در منطقه است که در اثر خیانت و تبعیض دولت و مجلس به آزربایجان سبب گشته است.
 اولین روز خرداد ماه همزمان با سالگرد توهین روزنامه دولتی ایران به ملت تورک آزربایجان ، مردم آزربایجان در شهرهای تبریز اورمیه و دیگر شهرهای آزربایجان در اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز و خشکاندن تعمدی دریاچه ی اورمیه به پا خواهند خاست و فریاد "اورمو گؤلو دوزلانیر- کویر خزردن سولانیر"(دریاچه اورمیه خشک می شود - کویر از خزر سیراب می شود) سر خواهند داد.
تاراج و غارت معادن آزربایجان و انتقال آن به مرکز، عدم توجه به حقوق اولیه ملت تورک آزربایجان ازجمله تحصیل به زبان مادری،تغییر ترکیب جمعیتی آزربایجان غربی و حمایت از گروه های تروریستی همچون پژاک علیه ملت آزربایجان و عدم سرمایه گذاری دولتی و عدم حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در آزربایجان و در نتیجه رکود اقتصادی و بیکاری شدید در منطقه موجب مهاجرت جوانان مستعد آزربایجانی به نقاط فارس نشین تنها بخشی از تبعیض ها و ظلم ها ایست که به ملت آزربایجان روا داشته می شود.
ما جمعی از فعالین و مبارزان حرکت ملی آزربایجان-شاخه ساراب، سیاست های کثیف دولت و مجلس علیه آزربایجان را محکوم و خواستار نجات دریاچه اورمیه و آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و مدنی حرکت ملی آزربایجان هستیم.
1391.2.25
آزربایجان جنوبی- شهر ساراب



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر