۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

بیمارستان پارس آباد "مهر ماندگار" شد/مصوبه هیئت دولت اعتبار ندارد

ساوالان پورت :  این پروژه ملی که از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت بوده و در سال 87 آغاز شده است، قرار بود تا پایان سال 90 به بهره برداری برسد، اما به دلیل عدم تامین اعتبار، روند کند اجرایی و بی توجهی مسئولان استان نسبت به احداث و تکمیل آن "مهر ماندگار" عنوان گرفت.

با شرایط فعلی و کسب لقب مهر ماندگار قرار شده است این طرح ضروری پس از سه سال از آغاز ساخت تا یک سال آینده یعنی در سال 92 تکمیل و به بهره برداری برسد، این در حالی است که بنا به اظهارات مدیران این شهرستان تاکنون فقط 60 درصد این پروژه اجرا شده است.




عدم تکمیل و تجهیز این پروژه و نامگذاری مهمترین پروژه درمانی پارس آباد به عنوان مهر ماندگار در شرایطی است که این شهرستان به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان به شدت با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی روبروست و بهره برداری از آن می توانست بخش عمده ای از مشکلات حوزه درمانی شهروندان پارس آباد و منطقه شمال استان را برطرف کند.

تخصیص 17 میلیارد ریال اعتبار از 100 میلیارد ریال مصوب

فرماندار پارس آباد در این خصوص با انتقاد شدید از روند کند و نامطلوب ساخت بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان و عدم تامین اعتبارات لازم گفت: عملیات اجرایی این طرح از سه سال پیش آغاز شده و با روند کند فعلی به نظر می‌رسد تا چند سال آینده نیز به پایان نرسد.


ولی کریمی با بیان اینکه بهانه‌جوییهای مختلف در اجرا و تکمیل این پروژه مورد قبول نیست، افزود: برای مردم منطقه قابل هضم نیست که پروژه وعده داده شده که باید در کمتر از سه سال احداث شود، چندین سال متوالی طول بکشد و زمان تکمیل آن نیز مشخص نباشد.

وی تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد را نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار دانست و یادآور شد: این در حالی است که پس از سه سال فقط 17 میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافته است.

کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در پارس آباد

کریمی با بیان اینکه این شهرستان به شدت با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی روبروست، تصریح کرد: کمبود امکانات بهداشتی و درمانی از مشکلات اساسی این منطقه بوده و باید این طرح در کوتاهترین زمان ممکن بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گفته وی با راه اندازی این بیمارستان، بخش قابل توجهی از کاستیها و کمبودهای بهداشتی و درمانی این شهرستان مرزی برطرف و امکان خدمات‌رسانی به مناطق همجوار و حتی به بیماران اعزامی از جمهوری آذربایجان نیز مهیا خواهد شد.

فرماندار پارس آباد احداث بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان را از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت برشمرد و ابراز امیدواری کرد مسئولان استانی و کشوری اقدام جدی در تخصیص و تامین اعتبار مورد نیاز به این پروژه انجام دهند.

90 درصد بیمارستان پارس آباد اجرا نشده است/ 60 درصد پیشرفت واقعی
نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس نیز در گفتگو با مهر ضمن اشاره به روند کند اجرایی و بی توجهی مسئولان استان نسبت به احداث و تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان متذکر شد: در حالی پیشرفت برنامه ای پروژه 90 درصد اعلام  می شود که پیشرفت فیزیکی واقعی آن فقط 60 درصد است.

وکیل سپه با بیان اینکه این طرح حداقل باید امسال به بهره برداری می رسید، افزود: در سال گذشته علاوه بر اعتبارات عادی سالیانه، رقم قابل توجهی بر اساس تصمیمات سفر هیئت دولت برای این پروژه پیش بینی شده بود که با این وجود پیشرفتی حاصل نشد

وی با تاکید بر ضرورت تامین اعتبارات لازم برای این پروژه اضافه کرد: باید با تامین اعتبارات طرح ملی و مصوب سفر هیئت دولت، بیمارستان 120 تخت خوابی پارس آباد ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد.

تعطیلی 4 ماهه پروِژه ملی/ ضرورت تامین اعتبار

پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از این پروژه با بیان اینکه بیمارستان پارس آباد هم اکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با اشاره به گزارش پیمانکاران این طرح به تعطیلی چهار ماهه این طرح به علت عدم تخصیص اعتبار اشاره کرده بود.


محمد جعفر علیزاده با اشاره به تلاش و پیگیری مسئولان این شهرستان برای دریافت اعتبارات این طرح ابراز امیدواری کرده بود با تلاشهای صورت گرفته و تزریق اعتبارات لازم این پروژه در سال 92 به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرده بود تا زمانی که اعتبارات لازم برای این طرح ملی و استانی اختصاص داده نشود روند کار پیشرفتی نخواهد داشت و با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

استاندار اردبیل هم اخیرا در بازدید از پروژه عمرانی این شهرستان با بیان اینکه بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد تا یک سال آینده تجهیز و به بهره برداری می رسد، تاکید کرده بود این بیمارستان از طرحهای مهرماندگار دولت و از نیازهای اصلی منطقه است.

به گفته مسئولان استان این بیمارستان در زمینی به مساحت 39 هزار مترمربع با زیربنای  12هزار مترمربع در حال احداث بوده و تاکنون برای ساخت آن اعتباری بالغ بر 47 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد قرار است به بخشهای داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان تجهیز شود و بخشهای سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو نیز در آن پیش‌بینی شود.

منبع : خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر