۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

روشهای مقابله با غارتگری در معادن تیکان تپه (تکاب)

ساوالان پورت : در نوشته های قبلی در مورد تخریب و چپاول معادن مختلف تیکان تپه (تکاب) در آزربایجان غربی و انتقال آن به مناطق فارس نشین مطالبی گفته شده که همگی گویای فاجعه ای است که رفته رفته ابعاد پیچیده تری به خود می گیرد. در نوشتار حاضر به برخی روشهای مقابله با این دسیسه ی شوم اشاره شده است:

1- (ائل گوجو، سئل گوجو) با ارسال ای میل، نامه و یا تماس تلفنی با سازمانها و نهادهای درگیر در این مساله اعتراض خود را به آنها اعلام نمایید. همانطور که در مطلب مربوط به کمپین یادآوری شده بود بار دیگر آدرس پست الکترونیکی و شماره تلفن های آنها در ذیل آورده می شود:
- وزارت صنعت؛ معدن و تجارت ایران
Shekayat@mim.gov.ir   
  ITC@mim.gov.ir
-سازمان صنعت، معدن و تجارت آزربایجان غربی
info.wa@mim.gov.ir
  westazar_im@yahoo.com
تلفن شکایات:
 3453848 – 3452334- 0441
آدرس: اورمیه، چهار راه همافر، بلوار ارشاد
- فرمانداری شهرستان تکاب:
tekabfarmandari@yahoo.com
تلفن شکایات:
 5221011- 0482
2- با دیوارنویسی در مسیر تردد خودروهای سنگین معادن و یا در سطح شهر پرده از عمق فجایع آنها بردارید.
3- با ارسال اس ام اس های مختلف به مردم، افراد خائن و وطن فروشی را که با عمال شوونیسم در خصوص تخریب و به تاراج بردن خاک مقدس آزربایجان و تیکان تپه همکاری می کنند، به مردم معرفی کنید؛ مانند م.م در معدن آقدره و یا ع.گ در یکی از معادن یولقون آغاج... همچنین باید چهره برخی از مسئولین، دهیاران و یا شوراهای روستا که به علت تطمیع از ناحیه غارتگران، نه تنها صدایشان در نمی آید بلکه خود در دفاع از عمل چپاولگران گوی سبقت را از آنها ربوده اند، به مردم نمایانده شود.
4- در محافل مختلف و در میهمانی ها سعی در آگاه سازی و حساس سازی مردم کرده و آنها را نسبت به این فاجعه ی زیست محیطی آگاه کرد... اینکه درد معدن درد من و شماهاست و همگی باید در برابر آن احساس مسئولیت بکنیم.
5- تصویر برداری و عکسبرداری از فعالیتهای غیر قانونی و تخریبی معدنکاران و سعی در انتشار آنها از طریق وسایل ارتباط جمعی و اینترنت به ویژه یوتیوب و... و یا کپی وتکثیر آنها در سطح شهر از طریق سی دی.
6- توزیع شب نامه در سطح شهر و روستاهای درگیر با این مساله و بیان واقعیت های تلخ معادن.
7- تهیه طومارو جمع آوری امضاء از مردم و ارسال آن به مراجع ذیربط و شرکت در کمپین امضاء در دفاع از محیط زیست تیکان تپه در اینترنت.
8- حمایت و پشتیبانی از تمامی افرادی که راه را بر خودروهای معادن بسته اند و آنهایی که به همین دلیل بازداشت شده و یا خواهند شد و پرهیز از چند دستگی و ایجاد تفرقه.
9-  با ارسال نامه به دفاتر نمایندگان مجلس و یا ارسال اس ام اس به آنها خواستار توقف عملیات تخریبی آنها شوید.
10- با پشت نویسی اسکناس های مختلف اعتراض خود را نشان دهید....
توپراقدان پای اولماز
سخن آخر اینکه خاک ناموس و شرف ماست، آن را به آسانی نفروشیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر