Pages

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

متکی: نجات دریاچه اورمیه در دولت آینده


منوچهر متکی برنامه خود برای نجات دریاچه اورمیه را اعلام کرد. وی افزود: سال گذشته نیز تعدادی از دانشمندان داخلی و خارجی به ایران آمدند و راهکارهای پیشنهادی خود برای نجات دریاچه را مطرح کردند. اکنون وقت عمل کردن به آن راهکارهای علمی و اجرای مصوبات بر زمین مانده است.


کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری در اجتماع مردم ارومیه با اشاره به بحران دریاچه ارومیه ، نجات آن را از اولویت های زیست محیطی دولت آینده دانست و گفت: برای نجات دریاچه ارومیه ، تا کنون طرح ها و مصوبات خوبی وجود داشته ولی عمدتاً راکد مانده اند و طبیعتاً دریاچه نیز با مصوبه ، احیا نمی شود بلکه باید بدان عمل شود.
وی افزود: سال گذشته نیز تعدادی از دانشمندان داخلی و خارجی به ایران آمدند و راهکارهای پیشنهادی خود برای نجات دریاچه را مطرح کردند. اکنون وقت عمل کردن به آن راهکارهای علمی و اجرای مصوبات بر زمین مانده است.
متکی یکی از این راهکارها را انتقال آب بین حوزه ای دانست و با اشاره به یکی از طرح های پیشنهادی کارشناسان گفت: انتقال آب از رودخانه زاب و نیز ارس با لحاظ مسائل داخلی و بین المللی ، راهکار مهمی در این باره است که باید با تخصیص بودجه و قبل از این که دیر شود ، تحقق یابد تا نگین فیروزه ای ایران ، از خطری که آن را تهدید می کند ، نجات یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر