۱۳۹۲ خرداد ۱۵, چهارشنبه

احضار و تهدید ابراهیم دشتی و علی خیرجو

در روزهای اخیر ابراهیم دشتی فعال آذربایجانی از سوی اداره اطلاعات تبریز احضار و مورد تهدید قرار گرفته است. طی روزهای اخیر ابراهیم دشتی فعال ملی – مدنی آذربایجانی در چندین نوبت به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز – اتاق ۳۷ - احضار شده و بعلت برخی فعالیت های مدنی بازجوئی و مورد تهدید قرار گرفته است . ۲ هفته پیش نیز ماموران امنیتی با مراجعه به منزل شخصی این فعال آذربایجانی وسایل شخصی وی از جمله لپ تاپ، فلش مموری . کتاب و دست نوشته های وی را ضبط نمودند. ضبط لپ تاپ کاری این فعال آذربایجانی وی را در زمینه شغلی با مشکل مواجه ساخته است.

پیشتر ابراهیم دشتی فعال ملی – مدنی آذربایجانی به دلیل فعالیت های هویت طلبانه خود بارها از طرف نهادهای امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود. این فعال آذربایجانی از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده بود.
همچنین علی خیرجو فعال آذربایجانی به شعبه پنج دادسرای عمومی وانقلاب اردبیل احضار شد .
علی خیرجو فعال ملی – مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل که از سوی شعبه پنج دادسرای عمومی وانقلاب اردبیل احضار شده بود به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تفهیم اتهام گردید. خندستانی رئیس شعبه پنجم دادسرای عمومی وانقلاب اردبیل با استناد به گزارش اداره اطلاعات اردبیل مبنی بر الصاق پلاکارد واعلامیه به زبان ترکی درمراسم ترحیم مادر این فعال آذربایجانی در مهرماه سال ۱۳۹۱ و فعالیت های وی  در ارتباط  با زبان مادری ، اتهام تبلیغ علیه نظام را به وی تفهیم نموده است.
گفتنی است علی خیرجو فعال ملی – مدنی آذربایجانی در جریان اعتراضات شهریور۹۰ در رابطه با خشک شدن دریاچه اورمیه بازداشت و به اقدام علیه امنیت ملی و بر هم زدن نظم عمومی متهم شده بود. این پرونده علی خیرجو همچنان در مراجع قضایی اردبیل مفتوح می باشد.
اویان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر