۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

ششمین روز اعتصاب غذا، رفتار زننده ی دادستان و سخنان وقیحانه ی رئیس زندان و قاضی پرونده



امروز 27 تیر ماه ششمین روز اعتصاب غذای دسته جمعی رهبران یئنی گاموح در حال سپری شدن است. اخبار رسیده از زندان کماکان حاکی از ضعف عمومی، افت قابل توجه فشار خون و مشکلات خاص هر یک از اعتصاب کنندگان دارد. امروز صبح طبق روال روز های قبل اعتصاب کنندگان برای بررسی وضعیت به بهداری منتقل شده و از قبول سرم حاوی مواد انرژی زا امتناع کردند.

همچنین در بیرون از زندان خانواده ی اعتصاب کنندگان به دادگستری تبریز مراجعه نمودند تا دادستان و یا معاون وی را مجاب به شنیدن نگرانی های خود نمایند. اما دادستان تبریز آقای خلیل اللهی و معاون معروفش هاشم زاده با برخورد زننده ای آنان را به اتاق خود نیز راه ندادند.
در دیداری دیگر فردی به نام استادی به عنوان رئیس زندان با تهدید خانواده ی زندانیان به برخورد های امنیتی گفته است "چه کسی به آنها گفته گشنه بمانند، هر چه قدر هم اعتصاب کنند ما کاری نخواهیم کرد"
اما جالب ترین اظهار نظر، سخن وقیحانه ی قاضی جوان دادگاه انقلاب تبریز است. وی که در اولین پرونده ی سیاسی خود رهبران تشکیلات یئنی گاموح را در دو محاکمه ی یک ساعته به 9 سال زندان تعزیری محکوم کرده است، با لحنی آزار دهنده خطاب به مادران و همسران اعتصاب کنندگان گفته است "آن قدر گشنه بمانند که بمیرند. من بعد از ماه رمضان می توانم به پرونده برسم"
آیا قاضی باقرپور از سرنوشت شخص مشابه خود درس نگرفته است؟ آیا مرتضوی قاضی جوان دادگاه انقلاب تهران آینه ی عبرت این جوان نپخته و بی رحم نیست...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر