۱۳۹۲ تیر ۱۰, دوشنبه

حضور فردین مرادپور در جمع تعدادی از فعالین مدنی اردبیل



روز یکشنبه نهم تیرماه فردین مرادپور فعال مدنی شناخته شده ازربایجانی که بعد از تحمل 40 ماه حبس در زندان مرکزی تبریز در سفر به اردبیل در جمع فعالین مدنی این شهر و در منزل شخصی آقای لسانی حاضر شد. به گزارش آذوح این مراسم که به نیت تبریک و قدردانی فعالین اردبیلی نسبت به آقای مرادپور ترتیب داده شده بود با حضور فعالین مدنی برگزار شد.
در ابتدا آقای عسگر اکبرزاده ضمن خوش آمدگویی و عرض تبریک به خاطر آزادی ،قطعه شعری به زبان ترکی را خواندند.
دمیر آلتیندا محققر ازیلیر گونلرجه بیر دمیر پارچاسی بیر تیغ مهیب اولماق ایچین
آقای اکبرزاده با بیان اینکه فردین مرادپور مصداق عینی این شعر هستند اشاره کردند که تحمل هزینه ها و زندان ها نه تنها فعالین ملی را از رسیدن به خواستهایشان بازنخواهد داشت بلکه بیشتراز پیش ایشان را در راه رسیدن به آمال ملی شان مصمم تر خواهد نمود. آقای اکبرزاده ضمن تقدیر از فردین مرادپور خاطرنشان کردند که فردین الگویی دیگر مانند سعید متین پورها و عباس لسانی ها در اصرار بر نیل به اهداف به حق میباشند.
همچنین ایشان با بیان اینکه حرکت ملی آزربایجان به صرف حق بودن خود نمیتواند به خواسته های برحق خود برسد چون که میباست در پشت این خواست های برحق امثالی به مانند مرادپورها و متین پور ها محکم ایستاده باشند و فریاد طلب حق را با هزاران حنجره به گوش جهانیان برسانند.
در ادامه آقای مرادپور ضمن تشکر از محبت حاضرین اعلام داشتند که بنده هرچند در طول مدت 40 ماه متحمل سختی های بسیاری شدم اما هیچ وقت از خواست های ملیمان دلسرد نشدم و ذره ای از اهداف ابتدایی خود پا پس نکشیدم. ایشان از آقای عباس لسانی و دیگر فعالین مدنی به خاطر حمایت هایشان در طول مدت زندان و همچنین اعتصاب غذا تشکر و قدردانی کردند و گفتند که اگر حمایت های فعالین ملی خارج از زندان وجود نداشت رسیدن به خواسته هایم در طول اعتصاب غذا مشکل مینمود.در ادامه ایشان گفتند همان طوری که در دیگر شهرها نیز ذکر کرده ام خوشحالی واقعی من زمانی خواهد بود که تمامی عزیزان زندانی که به خاطر مسائل سیاسی در زندان به سر میبرند آزاد گردیده و ملت بزرگ و قدرشناس آزربایجان به خواسته هایشان برسند ودر این راه ، باز حاضر به تحمل تمامی هزینه ها و مشقت ها هستم.
پس از سخنان آقای مرادپور،جناب رحیم غلامی نیز ضمن خوش آمدگویی و تبریک به آقای مرادپور قطعه شعری را که در زندان سروده بودند را به آقای مرادپور تقدیم کردند.
از دیگر سخنرانان این مراسم آقای محمد خاکپورفعال دانشجویی اردبیلی بودند.
در پایان آقای لسانی که آخرین سخنران بودند مصادف شدن حضور آقای مرادپور در اردبیل را با سالروز تولد قهرمان ملی ازربایجان ،بابک ،خوش یمن دانسته و از مقاومت فردین مرادپور تقدیر کردند.ایشان با بیان اینکه فعالین آزربایجانی نباید قهرمانان خود را در صفحات تاریخ جستجو کنند بلکه با نگاه به آیینه قهرمان حقیقی خود را خواهند یافت.البته باید اعتماد به نفس و ایمان به راهشان را تقویت کنند.ایشان در جواب تشکر آقای مرادپور از خود و دیگر فعالین ملی (که در زمان اعتصاب غذایشان اعلام آمادگی تمامی شهرهای آزربایجان برای حمایت عملی از خواست های آقای مرادپور را به همراه داشت) با بیان شعری چنین پاسخ دادند :
چوخ قهرمانلار دوغموش دونیا آناسی ائل آرخا چیخمایینجا باتیبدیر سسی
بابکی بابک ائدن چاغداش ائلیدیر جان وئریب قاییدمایان ایگیدلریدیر
تکجه بابک نه ائدر دوشمن قارشیسیندا اولماسایدی بیر آییق ائل آرخاسیندا
اگر مقاومت آقای مرادپور نبود فعالین ملی نیز تشویق به حمایت از ایشان نمی شدند.ایشان با بیان اینکه نیروهای مخالف حرکت ملی زمانی که از شکنجه ها و تبعیدها و زندان ها برای به انفعال کشیدن نتیجه نگرفتند از طرق مختلف سعی در تغییر گفتمان و ارزشهای حیاتی و اصیل تمامی جنبش های اجتماعی مانند حرکت ملی کردند بنابراین ارزشهایی مانند مقاومت تقبیح شده و به جای آن تعامل و اطاعت ،عقلانیت نامیده گردیده و مبارزه و هزینه در راستای رسیدن به مطالبات ، حماقت نامیده شده است و اینها همان جنگ روانیست که برای مقابله با فعالین ملی به اجرا گذارده میشود.ایشان همچنین گفتند فردین ها و سعید هایی که در راستای اهداف ملی فعالیت نموده و متقبل هزینه میشوند نمونه های بارزی از شکست چنین جنگهای روانیست.
آقای لسانی در پایان گفتند که حرکت ملی ازربایجان حامی همه افراد و جریانها و تشکیلات هایی است که در راستای اهداف حرکت ملی متحمل سختی ها و هزینه میگردند و این روند را طبق روال گذشته و به طور احسن ادامه خواهند داد مگر اینکه اشخاص ، جریانها و تشکلها دچار سئکتاریسم گردیده و در فعالیت ها و هزینه پردازی های خود را نه در راستای منافع ملی بلکه در راستای منافع شخصی و گروهی خود عمل نمایند .
همچنین در این مراسم آقای سجاد جولانی به اجرای موسیقی های حماسی پرداخت و خانم آیسودا نیز با اجرای موسیقی های فرهنگی ،حال و هوای با نشاطی به این مراسم دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر