۱۳۹۲ تیر ۳۰, یکشنبه

تداوم فشار بر خانواده فعالین ملى کلیبر و خداآفرین؛ احضار برادر بابک چلبیانلی به اداره اطلاعات کلیبر



اداره اطلاعات کلیبر و خدافرین در ادامه افزایش فشار بر خانواده هاى فعالین ملى آزربایجان این بار برادر بابک چلبیانلى را براى ارایه توضیحاتى احضار کرد. بابک چلبیانلى فارغ التحصیل رشته مهندسى سیستم و علوم نظامى از دانشگاه افسرى امام على ارتش است و اولین افسر براى تیپ 66 نوهد ( نیروهاى ویژه هوا و دریا) کلاه سبزهای تهران ،جانشین فرماندهى گروهان تکاور، فرماندهى گروهان تکاور و فرمانده یگان واکنش سریع ارتش در استانهاى آزربایجان شرقى و اردبیل خدمت کرده است.

بابک چلبیانلى فارغ التحصیل رشته مهندسى سیستم و علوم نظامى از دانشگاه افسرى امام على ارتش است و اولین افسر براى تیپ ۶۶ نوهد ( نیروهاى ویژه هوا و دریا) کلاه سبزهای تهران ،جانشین فرماندهى گروهان تکاور، فرماندهى گروهان تکاور و فرمانده یگان واکنش سریع ارتش در استانهاى آزربایجان شرقى و اردبیل خدمت کرده است.
به گزارش اؤیرنجی سسی ، ماموران اداره اطلاعات کلیبر پس از خروج این فعال ملى در سال ۲۰۱۰ میلادى با احضار مکرر و غیر قانونى برادر وى و با تهدید و تطمیع سعى در بازگرداندن وى به ایران را دارند.
روز چهار شنبه هفته گذشته مورخه ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۲ اداره اطلاعات شهرستان طى تماس تلفنى برادر این فعال ملى را با تهدید و توهین به آن اداره فرا مى خوانند، در آنجا با تهدید از وى مى خواهند ؛»بواسطه مادرتان وى را قانع کنید به ایران برگردد و ما در اینجا برایش کار و امکانات فراهم مى نماییم!».
برادر این فعال ملى شاعر و دبیر ریاضى دبیرستانهاى خداافرین مى باشد پس از خروج این فعال ملى از کشوراداره اطلاعات کلیبر با احضار پى در پى و غیر قانونى برادر وى را با تهدید به اخراج از آموزش و پرورش سعى در جلب رضایت همکارى وى با اداره اطلاعات را دارند و تلاش دارند با تاثیر گذارى بر وى این فعال را به ایران بازگردانند.
بنا به اظهارات این فعال حرکت ملى آزربایجان ، مادر وى از احضار اداره اطلاعات فرزندنش بشدت عصبانى است و مى گوید :»اگر آنها جسارت دارند مرا احضار نمایند تا جوابشان را بدهم انها در کمال بى ادبى و بى حرمتى فرزندم را احضار و تحت فشار قرار مى دهند اگر آنها قرار بود براى کسى کار بدهند آنوقت چرا تو را از ارتش اخراج کردند؟ چرا مانع از بهره بردارى شرکتتان شدند؟ اگر راست مى گویند فکرى به این گرانیهاى کمرشکن بکنند جوانان در پى کار با مهاجرت به تهران روستاها را خالى مى کنند … «.
بابک چلبیانلى فارغ التحصیل رشته مهندسى سیستم و علوم نظامى از دانشگاه افسرى امام على ارتش است، وى با سابقه نزدیک به هشت سال در ارتش در اویل درجه ستوان یکمى، دربهار سال ۱۳۸۷ توسط سازمان حفاظت اطلاعات نیروى زمینى ارتش از لشگر ۲۱ آزربایجان به لشگر ۷۷ خراسان تبعید شد. در پى اعتراض وى به حکم تبعید اینبار به جاى خراسان وى را به لشگر ۸۸ زرهى زاهدان تبعید کردند. با امتناع وى از قبول تبعید اجبارى که در آن نامه (از حفاظت اطلاعات نیروى زمینى به معاونت نیروى انسانى نزاجا سرتیب دوم شهیدى ) عینا نوشته شده بود:» بنا به مسایل امنیتى ایشان صلاحیت خدمت در مناطق آزربایجان را ندارد پیشنهاد مى گردد در یکى از یگانهاى نوار مرزى شرقى مشغول خدمت گردد
با تشکیل دادگاه نظامى در دادسراى نظامى استان آزربایجان شرقى واقع در خیابان صائب تبریز وى به اتهام همکارى با گروههاى تجزیه طلب پان ترکیسم به ۶ ماه حبس تعلیقى محکوم و با تشکیل کمسیون ۱۰۴ لشگر و نیروى زمینى حکم به اخراج وى داده شد. و بر اساس این حکم وى به مدت پنج سال ممنوع الخروج از کشور شد.
وى در حین خدمت بارها توسط حفاظت اطلاعات ارتش بازداشت و تحت باز جویى و شکنجه قرار گرفته بود.
چلبیانلى پس از اتمام دانشگاه افسرى و یک سال دوره مقدماتى( فرماندهى) در مرکز پیاده شیراز بعنوان اولین افسر براى تیپ ۶۶ نوهد ( نیروهاى ویژه هوا و دریا) کلاه سبزها، واقع در تهران انتخاب شد بعد از مدت کوتاهى با درخواست وى به لشگر ۲۱ آزربایجان منتقل شد و در آنجا بعنوان جانشین فرماندهى گروهان تکاور، فرماندهى گروهان تکاور و فرمانده یگان واکنش سریع ارتش در استانهاى آزربایجان شرقى و اردبیل خدمت کرد و بعنوان یکى از فرماندهان نمونه قرارگاه شمالغرب ارتش برگزیده شد.
وى از سوى ارتش از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسى ارشد نیز محروم شده بود.
در پى فشار حفاظت اطلاعات و صدور حکم جلب وى در نهایت در اوایل تابستان سال ۱۳۸۹ مجبور به خروج غیر قانونى از کشور شد. در حال حاضر وى ساکن واشنگتن و سردبیر سایت «آرازنیوز «و «مسئول روابط عمومى تشکیلات مقاومت ملى آزربایجان » است.
گفتنى است در یک ماه أخیر فشار بر خانواده هاى فعالین ملى شهرستان کلیبر و خداافرین افزایش یافته است در اویل تیر ماه اداره اطلاعات آن شهرستان با احضار برادر ائلچین (داریوش) حاتمى و در هفته گذشته با احضار برادر و پدر هادى موسوى از آنها خواسته بودند که ائلچین و هادى موسوى را به ایران برگردانند.
ائلچین حاتمى و هادى موسوى سالهاست که بلاتکلیف بعنوان پناه جو در ترکیه بسر مى برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر