۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

رسول خطیبی: ملت آذربایجان رگ تورک خود را نشان داد



رسول خطیبی که با مجموعه ای بازیکنان تورک آذربایجانی تیم گسترش فولاد (گوى تورکلر) را به لیگ برتر هدایت کرده، در مصاحبه ای پیش از بازی با تیم پرسپولیس بار دیگر علاقه شدید خود را به وطنش آزربایجان نشان داد. وی در این مصاحبه در باره اهمیت تشویق تیم جوانش از سوی طرفداران معتقد است: “ما تیم جوانی داریم که خوب کار کرده است و اگر حمایت شود این جوانان انگیزه خواهند گرفت و عالی خواهند بود. همین جوانان هستند که آینده فوتبال آذربایجان را بیمه خواهند کرد و هر ترک زبانی وظیفه دارد به خاطر جوانان آذربایجان و آینده فوتبالش از این تیم حمایت کند.

 من انتظار ندارم رسول را تشویق کنند و انتظاری ندارم ولی جوانان آذربایجان به حمایت مردم آذربایجان نیاز دارند تا خودنمایی کنند. قطعا این ملت آذربایجان که در غیرت و تعصب شهره هستند در دیدار با پرسپولیس نیز ما را تنها نخواهند گذاشت و رگ تورک خود را نشان خواهند داد تا در آزادی پرسپولیس را شکست دهیم و باعث افتخار آذربایجان شویم.”
وی در ادامه با تاکید بر نقش جوانان تورک آذربایجانی در تیم های فوتبال آذربایجان و اهمیت فراوان “بومی گرایی” می گوید: “من از جوانان‌مان انتظار پدیده شدن را داشتم و دارم و الان که بایرامی شده پدیده لیگ تنها پدیده ما نخواهد بود. ما بازیکنانی داریم که خود را نشان خواهد داد چون ۳سال روی این بازیکنان کار کرده‌ام و این ثمره اعتماد و اعتقاد من است. اکثر بازیکنان از ماشین‌سازی در کنارم بوده‌اند و کمتریم انتظارم از آن‌ها پدیده شدن است. نریمان، مهرداد، کامدار، آقایی، علیرضا و میثم نقی‌زاده وچقدر اسم ببرم؟ این‌ها همه پدیده هستند و خواهند بود. این‌ها نه تنها پدیده خواهند بود بلکه آینده فوتبال آذربایجان هستند و آن‌ها را تاریخ‌ساز خواهید دید.”
گفتنی است رسول خطیبی اعتقاد زیادی به جوانان آذربایجانی دارد و طی ۳ سال سابقه مربیگری خود این امر را به خوبی نشان داده است.
آزربایجان جنوبی تاکنون ستارگان بزرگی همچون علی دایی و کریم باقری را به فوتبال آسیا تقدیم کرده و از فوتبال خیز ترین مناطق خاورمیانه و آسیا محسوب می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر