۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

آخرين خبرها از مهرداد كرمي فعال زنگانی حرکت ملی آزربایجان

ساوالان پورت : تماس تلفني بسيار كوتاه مهرداد كرمي با خانواده و در پي ممانعت از حضور مهرداد كرمي در امتحاناتش، قاضي پرونده خطاب به خانواده وي: «وقتي فعاليت مي كرد بايد به فكر چنين روزي نيز مي بود كه ممكن است نگذاريم در امتحاناتش حضور يابد»

مهرداد كرمي فعال دانشجويي وحقوق بشر آذربايجاني طي تماسي تلفني در روز شنبه 17 دي با مادرش صحبت كرده است. اين ارتباط تلفني بسيار كوتاه و در حد احوالپرسي بوده است.

گفتني است كه اين تماس تلفني در پي اعلام نگراني هاي شديد دانشجويان دانشگاههاي آذربايجان و نيز پيگيريهاي مستمر فعالين زنجاني و خانواده وي نسبت به وضعيت سلامتي وي بوده است. عليرغم همه اين پيگيريها هنوز اطلاع دقيقي از اتهام وي و علت دستگيري او در دست نيست.

قاضي عليشاهي (مسئول پرونده) در پاسخ به مراجعات مستمر خانواده به والدين كرمي گفته است: «ديگر به اينجا مراجعه نكنيد و نمي توانم هيچ اطلاعي در مورد فرزندتان و علت دستگيريش بدهم. فقط همين قدر بدانيد كه او سالم است.» همچنين قاض پرونده در مورد امتحانات وي نيز چنين پاسخ داده است: «مي تواند ترمهاي بعدي درسش را بخواند. او وقتي فعاليت ميكرد بايد به فكر چنين روزي نيز مي بود كه ممكن است نگذاريم در امتحاناتش حضور يابد.»

گفتني است كه مهرداد كرمي دانشجوي مهندسي برق دانشگاه تبريز است كه دقيقا در موعد امتحانات پايان ترم دستگير گشته و عملا ترم جاري وي حذف مي گردد.

اين ارتباط، سومين تماس تلفني بعد از دستگيري مهرداد كرمي در تبريز و انتقالش به زنجان مي باشد. وي عصر يكشنبه چهارم دي از انتقالش به زنجان و حضور در اداره اطلاعات خبر داده بود و در روز جمعه نهم دي نيز چند ثانيه اي با خانواده صحبت كرده بود.

مهرداد کرمی فعال زنجانی حرکت ملی و دانشجوی دانشگاه تبریز است که ساعت 9 صبح شنبه سوم دی ماه 1390 به هنگام پیاده شدن از سرویس دانشگاه از سوی مأمورین اداره اطلاعات تبریز با همكاري حراست دانشگاه بازداشت شده است و اکنون در انفرادي اداره اطلاعلات زنجان تحت بازجويي به سر می‌برد.

مهرداد كرمي فعال هويت طلب آذربايجان و دبير سابق كانون آذربايجان شناسي به خاطر فعاليت‌هاي هويت طلبانه بارها تهديد و بازداشت شده بود.

وبلاگ برای آزادی مهرداد کرمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر