۱۳۹۰ دی ۲۴, شنبه

مسلح شدن اکراد در آذربایجان و لزوم حفظ هوشیاری ملت آذربایجان

ساوالان پورت : بی شک می‌دانیم رژیم کنونی حاکم بر ایران نفس‌های آخر خود را می‌کشد و در این دم‌های واپسین کارهایی را انجام می‌دهند که ما آذربایجانی‌ها را به یاد فروپاشی شوروی، مسلح‌سازی ارمنی‌ها و اشغال پاره‌‌ی تنمان قره‌باغ می‌اندازد.
بله از قره‌باغ آذربایجان جنوبی یعنی غرب آذربایجان صحبت می‌کنیم، قسمت‌هایی از خاک‌هایمان که به تدریج و با برنامه‌های دولتی در حال اشغال توسط کردهاست.
 
رژیم که هم‌اکنون می‌داند در حال پا برچینی است، در غرب آذربایجان شروع به مسلح‌ کردن کردها آن هم به طور کاملا علنی کرده است. درست مثل مسلح‌سازی ارامنه ی کثیف قبل از فروپاشی شوروی سابق.
 
دولت ایران در کاری غیر منتظره شروع به دادن اسلحه‌ی مجوزدار کرده است و معلوم است ‌که فارسی که در تهران یا اصفهان است احساس نیازی به خرید اسلحه نمی‌کند چه از طرف دولت آزاد باشد و یا نه. چرا که خطر جنگ داخلی او را تهدید نمی‌کندو نه به فکر اشغال اراضی با سلاح است، بلکه فارس‌ها با آسیمیلاسیون اشغال اراضی می‌کنند. ولی آنچه در غرب خاکمان در حال رخ دادن است شمارش معکوسی است برای جنگ بر سر خاک‌های با ارزشمان یعنی شهر‌های ارومیه، خوی، ماکو، سولدوز(نقده)، قوشاچای(میاندوآب)، مهاباد و ....
 
روند مسلح‌سازی کرد‌ها در روزهای اخیر در آذربایجان بدین شرح است:
 
کرد ها اسلحه را به قیمت 200هزار از شمال عراق وارد ایران می‌کنند. بعد دولت با گرفتن 30هزار مجوز اسلحه را صادر می‌کند و برای تحویل نیز 400هزار دریافت میکند و بدین ترتیب هر اسلحه به قیمت 630هزار تمام می‌شود و درست پس از آن قابل فروش به قیمت یک میلیون و دویست هزار تومان است!!!
 
در روز‌های اول که دادن مجوز آغاز شد تجمعی بالغ بر 10000نفر (بله این رقم‌ها را افرادی که خود به عینه دیده‌اند نقل میکنند) که اکثرا کرد بوده‌اند در چهارراه برق اورمیه اسلحه به دست برای گرفتن مجوز جمع می‌شوند و این امر موجب بسته شدن ترافیک شهر می‌شود. از طرفی کسانی که در اورمیه این صحنه را دیده بودند وحشت‌زده شده بودند. گویا همان افرادی که قرار است اورمیه را در لحظه‌ی موعودبه خاک و خون بکشند به خاطر یک اشتباه ناشیانه دولت پیش از موعود مقرر در شهر ظاهر شده بودند.
 
بعد از آن روز برای اینکه این صحنه دوباره در شهر تکرار نشود مرکز دادن مجوز را سپاه به سه‌راه راژان  که بین سیلوانا و زیوه است(جالب اینکه همه‌ی ساکنان سیلوانا و زیوه کرد است) انتقال دادند و یکی از مراکز دیگر را به ساختمان اتباع خارجه(شما بخوانید سازمان اطلاعات !!) در مسیر سلماس انتقال دادند.
 
 خبرنگار اؤیرنجی - اورمیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر