۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

ربا برکت را از سیستم بانکی زدوده است

ساوالان پورت : به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین صابری صبح یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری استان اردبیل اظهار داشت: یکی از صنعتگرانی که در جلسه حضور دارد، برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده اما در طول نزدیک به یک دهه دو میلیارد و 850 میلیون ریال پرداخت کرده و باز هم یک میلیارد و 850 میلیون ریال بدهکار است.

وی با بیان اینکه چه حجت شرعی وجود دارد که پیرمردی به دلیل داشتن معوقه اینقدر خسارت پرداخت کند، افزود: تسهیلان بانکی غیر شرعی و گاه منفعت‌جویانه به نفع برخی دانه درشتها است، این درحالی است که بانکها سرمایه گذاران و صنعتگران را زیر فشار قرار می دهند.

استاندار اردبیل تعداد بدهکاران بالای یک میلیارد ریال استان اردبیل را بیشتر از حد تصور اعلام کرد و یاداور شد: یک بار اسامی افرادی را که بالای یک میلیارد ریال معوقه بانکی داشتند برای مطالعه گرفتم، اما با دیدن تعداد زیاد این اسامی از کار خود منصرف شدم.

وی با اشاره به جمله سه کلمه ای "تعادل منابع و مصارف" برای مدیران بانکها تصریح کرد: برخی از بانکها با مطرح کردن این جمله سه کلمه ای از پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان شانه خالی می کنند.

صابری با اشاره به پیشنهاد خود به هیئت دولت برای تخصیص قسمتی از منابع درآمدی بانکهای پایتخت در قالب سیستم بانکی به استانهای محرومی نظیر اردبیل عنوان کرد: به جز بانکهای تهران و پنج استان دیگر، سیستم بانکی بقیه استانها در تامین مصارف و منابع خود دچار مشکلات عدیده ای هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر