۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

تاریخ آزادی خواهی،هیچگاه نام مبارزان را از یاد نخواهد برد(تقدیم به مهرداد کرمی)ــ ارکین وطن اوغلو

ساوالان پورت : «زنگان» یکی از شهرهای مهم آزربایجان که فرزندان این آب و خاک در برابر استعمارگران درس آزادگی و از خود گذشتگی را در ذهن و اندیشه ملتمان زنده نگه می دارند.

برگ ـ برگ تاریخ آزربایجان پر است از جانفشانی های فرزندان رشید و غیرتمند خود که همواره با تلاش هایشان نهال بالنده آزادگی را آبیاری می کنند و برای آزاد شدن «وطن» حتی حاضر به فدا کردن جان شیرینشان نیز هستند چرا که هر ملتی خواستار آزادی باشد باید هزینه آن را بپردازد.

آری شهر «زنگان» مبارزانی چون «سعید متین پور» ها را که در مقابل ظلم و ستم و بد خواهان ملت آزربایجان ساکت ننشسته و در نهایت مقابله با این بی عدالتی ها به نام زندانی عقیده در حال گذراندن 8 سال دوران محکومیت خویش در زندان اوین می باشد را دارد .

«زنگان» کلمه ای که این روزها بیشتر خصوصا در دنیای مجازی به چشم می خورد ، کلمه ای که دوست دارم بیشتر از اینها نیز به چشم بخورد . اما ، نه با بازداشت و دستگیری فعالین آزربایجانی چون «مهرداد کرمی» دانشجوی مهندسی برق دانشگاه تبریز که به خاطر «سکوت شکنی» که پیشتر خود او نیز با اشاره به نوشته‌ای از «سعید متین پور» در یادداشتی با عنوان «جرم داود خداکرمی سکوت‌شکنی است» نوشته بود ، بلکه با آزادی فرزندان آگاه و سخت کوش چون «سعید متین پور» و «مهرداد کرمی» از زندان های فاشیزم که همانند کوه های مرتفع ساوالان و سهند که به همراه دیگر فعالین در مقابل این بی عدالتی ها قد علم کرده بودند تا زنگان آزربایجان را به عنوان شهر قهرمان و مبارز به عرصه ظهور برسانند .

«زنگان» آری با تمام قساوتی که از سوی حکومت حاکم بر ایران در حق اش شده و با تمام نامهربانی هایی که از سوی رژیم دیده دوباره زندگی را با «سکوت شکنی» های فعالین حرکت ملی بازداشت شده شروع کرد و جانی تازه یافت .حال امیدوارم شهرهایی چون همدان و قزوین نیز این سکوت و فضای خوف و وحشت را بشکنند و درباره حقیقت آزربایجان بودن این شهرها سخن به میان آورند . بی تردید تاریخ آزادی خواهی ، هیچگاه نام مبارزان را از یاد نخواهد برد .

به امید آزادی تمام زندانیان سیاسی وعقیدتی

ارکین وطن اوغلو

19 دی ماه 90

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر