۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات مهسا مهدیلی

ساوالان پورت : دادگاه رسیدگی به اتهامات مهسا مهدیلی، امروز شنبه بیست و نهم بهمن ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه و به ریاست قاضی چابکی برگزار شد.

در این دادگاه که از ساعت ده صبح آغاز و تا یازده و نیم ادامه یافته است خانم مهدیلی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و به نفع گروه های معاند آن محاکمه و در معیت وکیل اش موسی برزین خلیفه لی از اتهام وارده دفاع کرده است. این اتهام به دلیل نگارش برخی مقالات و انجام مصاحبه با گوناذ تی وی " به ایشان منتسب شده است".



لازم به ذکر است که مهسا مهدیلی(مهدی زاده) بیستم مرداد ماه جهت تجدید دیدار با خانواده اش در سلماس از ترکیه وارد ایران شده وسپس جهت پی گیری وضعیت معلق دانشجویی اش به ارومیه مسافرت و در آنجا به منزل عمه اش عزیمت کرده است. ظهر همان روز ، منزل عمه اش توسط مامورین وزارت اطلاعات تحت محاصره قرار گرفته و توسط ده مامور مرد و دو مامور زن دستگیر شده و کلیه ی لوازم شخصی ومدارک شناسایی و پاسپورتش نیز ضبط شده است. همزمان به منزل پدرش در سلماس نیز وارد شده وپس از تفتیش ،اقدام به ضبط کتاب ها وکیس کامپیوترش کرده اند.



خانم مهدیلی پس از انتقال به اداره ی اطلاعات ارومیه به مدت شانزده روز متوالی مورد بازجویی قرار گرفته و صرفا در این مدت امکان یک تماس تلفنی چند ثانیه ای با مادرش به وی داده شده است. همچنین، مهسا مهدیلی به دفعات از طرف مامورین اطلاعات به پرونده سازی، شانتاژ و مواجهه با اتهام داشتن رابطه ی نامشروع ،در صورت عدم همکاری با آنها و افشای فعالیت سایر فعالین آذربایجان ،تهدید شده است.
منبع : تبریز سسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر