۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

60درصد از صنایع کشور زمین گیر شده‌اند

ساوالان پورت : نماینده شهرستان خدابنده در مجلس هشتم، با بیان اینکه امروز 60 درصد از صنایع کشور زمین گیر شده‌اند گفت: این امر باعث بلااستفاده ماندن 600 هزار میلیارد تومان و بیکار شدن 4 میلیون نفر شده است.
به گزارش مهر، سیدفاضل موسوی ظهر شنبه در جمع فعالان اقتصادی و صنعتی استان زنجان با بیان اینکه هیچ استراتژی دقیق و مدونی در حوزه اقتصادی کشور وجود ندارد، گفت: صنعت در کشور ما جایگاهی ندارد.
وی افزود: صنعت بازوان اصلی توسعه، پیشرفت، شعور و آگاهی یک جامعه است.
موسوی با بیان اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور عدم وجود استراتژی دقیق و مدون است، بیان کرد: در حوزه اقتصادی به لحاظ مزیت‌ها و ضرورت‌ها نمی‌دانیم در کدام مسیر باید گام برداریم.
نماینده مردم خدابنده در مجلس هشتم ادامه داد: در این حوزه هر کس بنا به توانمندی خود به یک حوزه ورود پیدا می‌کند و در این راستا هیچ برنامه ای وجود ندارد.

موسوی ادامه داد: دولت بدون اینکه یک نگاه جامع به آینده داشته باشد حرکت می‌کند و پس از 33 سال پیروزی انقلاب بسی جای تاسف دارد که امروز صنعت، کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته است.
موسوی گفت: اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها با 45 هزار تومان ماهانه از 7/5 میلیون نفر جمعیت کشور چهار میلیون بیکار به جامعه عرضه کرده و هزاران مشکل را برای جامعه ایجاد کرده است.
موسوی به نقش بخش خصوصی در راستای تحقق شعار اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی باید کمر همت و اندیشه را با برنامه ریزی دقیق در راستای تحقق شعار سال ببندد.
به گفته وی، بخش خصوصی به معنای واقعی توانمندی حمایت از صنعت را دارد در حالی که متاسفانه این بخش به میدان نمی‌آید.
موسوی، صنعت را بازوی اصلی پیشرفت سلامت و فرهنگ جامعه یاد کرد و افزود : توجه و ایجاد صنعت در کشور امنیت، سلامتی و آگاهی و اصالت را به ارمغان می‌آورد.
وی افزود: در جامعه ایجاد کار نیازمند افراد توانمند و مفید و صنعتی است که در این راستا صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد و حرف اول را در اشتغال می‌زند.
نماینده مردم در شهرستان خدابنده مجلس هشتم، گفت: در کشور استراتژی مدون صنعت وجود ندارد و به لحاظ ظرفیت‌ها و مزیت‌ها آن طور که باید استفاده لازم نشده است و از توانمندی مورد نیاز استفاده لازم نشده است.
موسوی تاکید کرد: در استان باید بهترین موقعیت را در صنعت ایجاد کنیم ولی متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای توسعه صنعت در کشور نداریم چرا که این توسعه پر هزینه و زمان بر است.
وی گفت: باید نگاه جامع به صنعت داشته باشیم که بعد از 33 سال هنوز صنعت ما آن طور که باید توسعه نداشته است.
وی، مجلس هشتم را مجلس توانمند و قلب کشور یاد کرد و گفت : مجلس هشتم مجلسی با اقتدار و محکم بود. 
زنجان نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر