۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

بیانیه اعلام حمایت جمعی از فعالین شهرستان خوی از فراخوان یکم خرداد

ساوالان پورت : یکم خرداد ماه روزی فراموش ناشدنی برای آزربایجانیان است. شش سال پیش در چنین روزی ملت آزربایجان، خیابان ها را عرصه ی فریادهای ملی گرایانه ی خویش ساخت. در این سلسله تظاهراتها که بعدا به قیام یکم خرداد ماه شهره گشت، ملت آزربایجان جنوبی با حضور صدها هزار نفری در خیابان های تبریز، اورمیه، اردبیل و سایر شهرهای آزربایجان جنوبی مقاومت خویش در برابر شوونیسم فارس را به گونه ای علنی ابراز نمود. پس از آن روزهای فراموش نشدنی که عصیان فرزندان وطن خواب از چشمان شوونیست ها ربوده بود بارها شهرهای آزربایجان جنوبی صحنه ی حضور سرافرازانه ی ملت آزربایجان در دفاع از هویت ملی خویش گشت. اما مهمترین این حضورها، حضور مردم اورمیه در شهریور ماه سال گذشته در اعتراض به سیاستهای نادرست حاکمیت ایران در قبال خشک شدن دریاچه اورمیه بود.

حاکمیت ایران با بی اعتنایی کامل به روند خشک شدن آب دریاچه اورمیه نه تنها گامی مؤثر برای جلوگیری از تبدیل شدن این منطقه به شوره زار نمی نماید بلکه با بستن آب هایی که رگهای حیاتی این دریاچه محسوب می شوند، این روند را تسریع می نماید. هدف حاکمیت ایران از این عمل شنیع خویش حذف فیزیکی آزربایجانیان از موطن اصلی خویش و مجبور کردن ایشان به مهاجرت به سایر نقاط می باشد. با خشک شدن آب دریاچه اورمیه و تبدیل گشتن این منطقه به کویر، طوفان های نمکی حاصل از این کویرسازی عملا زندگی در آزربایجان جنوبی را ناممکن خواهد ساخت.

پیرو اخبار و بیانیه های منتشره در سایت های اینترنتی حرکت ملی آزربایجان، فعالین حرکت ملی آزربایجان روز یکم خرداد ماه امسال را روز اعتراض ملت آزربایجان جنوبی بر علیه سیاست های خشکاندن دریاچه ی اورمیه از سوی شوونیسم فارس معین نموده و خواهان حضور حداکثری در خیابانهای تبریز و اورمیه می باشند. ما جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در شهرستان خوی حمایت کامل خویش را از این فراخوان های فعالین حرکت ملی آزربایجان در شهرهای تبریز و اورمیه بیان نموده و اعتراض به سیاست های حاکمیت ایران در این باب را وظیفه ای ملی می دانیم.

جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در شهرستان خوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر