۱۳۹۱ تیر ۷, چهارشنبه

روسیه فروش موشک های اس-300 به سوریه را متوقف می کند

ساوالان پورت : یک نظامی روسی در مصاحبه خود با روزنامه "ودوموستی" روسیه به نقل از یک منبع امنیتی روسیه از توقف فروش موشک های S-300 روسی به سوریه خبر داد.

به گزارش ساوالان پورت از روزنامه ملیت ترکیه، مسکو تفاهمنامه فروش سلاح های S-300 روسی به سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

طبق گزارش روزنامه ملیت از روزنامه روسی "ودوموستی" دستور تعلیق تفاهمنامه فروش سلاح های S-300 به سوریه از طرف مقامات بالا دست صادر شده است.

S-300 یک سامانه موشکی سطح ‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست و در واقع نوع تکمیلی سامانه پدافندی ارتفاع بالای اس۲۰۰ به شمار می‌رود.

روسیه در سال 89 طی توافقاتی که بین مقامات ایرانی و روسی به عمل آمده بود قرار بود تا این سامانه موشکی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهد که بعدها روس ها از این عمل سر باز زده و سامانه موشکی اس -300 را تحویل ایران ندادند.

در آن زمان (فروردین 89) روس ها نقایص فنی در بخش فرکانس‌های رادیویی سیستم موشکی را بهانه قرار داده و وعده داده بودند که بعد از حل مشکل سیستم موشکی را در اختیار ایران قرار خواهند داد، اما این در حالی از سوی روس های اظهار می شد که در 13 فروردین ماه سال 89 مسکو 15 سری از این سامانه را در اختیاز پکن قرار داد بود.

در آن سال روس ها از سوی غرب بر سر فروش موشک های اس-300 به ایران مورد فشار قرار داده شده بود که به تعلیق فروش این سامانه به ایران ختم شد

غرب فروش هر نوع سلاح را به سوریه برای جلوگیری از شدید تر شدن جنگ داخلی در سوریه ممنوع کرده است و فروش موشک روس ها به سوریه غرب را در تقابل با روسیه قرار می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر