۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

نخستین همایش بین الملی زبانها و گویشهای بین المللی ایران بدون شرکت دادن زبان ترکی در ایران برگزار می شود ! – حسن راشدي

ساوالان پورت : گویا هنوز که هنوز است مسئولین زبانشناس ایران ،  زبان ترکی را در ردیف زبان مردم  ایران نمی دانند ! ، چرا که " به گفته دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ، دبیر ارتباطات و اطلاع رسانی، برنامه سخنرانیهای نخستین همایش زبانها و گویشهای ایرانی (گذشته و حال) در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی  برگزار می شود "  اما در میان این زبانها و گویشها جایی برای زبان ترکی که نزدیک به نصف جمعیت ایران به این زبان تکلم می کنند نیست !



با این سیاست زبانی  مشخص می شود خود مسئولینی که در راس سیاست زبانی کشور قرار دارند  زبان ترکی را جز زبان مردم ایران نمی دانند ، حال چه انتظاری از کسانی دارید که نزدیک به نصف جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما زبانشان زبان مردم ایران  و زبان ایرانی به حساب نمی آید !  با این حساب شما چگونه می خواهید این مردم را به وحدت دعوت کنید آیا خود زمینه تفرقه را فراهم نمی کنید  و خودتان با دست خودتان ترکان ایران را بیگانه معرفی نمی کنید ؟!

حال برنامه این همایش بین المللی را که در روزهای پنچشنبه و جمعه برگزار می شود ببینید :
برنامه سخنرانی نخستین همایش بین‌المللی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی 

 هدف از برگزاری این همایش شناختن و شناساندن گویش ها و زبان های ایرانی به جامعه و ایجاد زمینه ای مناسب برای ارائه پژوهش های نو در زمینه زبان ها باستانی ایران است.



به گفته دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ، دبیر ارتباطات و اطلاع رسانی، برنامه سخنرانی‌های نخستین همایش زبان‌ها و گویش‌های ایرانی (گذشته و حال) در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی به قرار زیر است:
برای بزرگنمایی بر روی عکس کلیک کنید
علاقه مندان برای شرکت در این همایش می توانند به مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی واقع در نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شماره‌ی ۲۱۰ مراجعه کنند.
منبع : یوردداش

۱ نظر: