۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

جاده های استان اردبیل همچنان قربانی می گیرد

 ساوالان پورت : کشور ایران از جمله کشورهایی است که از نظر آمار تلفات جاده ای در جهان رکورددار محسوب می شود که یکی از عمده ترین دلایل آن نیز عدم توجه به استانداردهای ساخت راهها و نیز عدم رعایت قوانین از سوی رانندگان وسایل نقلیه می باشد.



 البته اغلب اوقات دلیل نخست یعنی همان عدم وجود استانداردهای لازم در راهسازی و وجود اشکالات فنی جاده و بی توجهی مسئولان کشور سالانه تلفات مالی و جانی بسیاری را متحمل شهروندان استان اردبیل می نماید.

یکی از جاده های حادثه خیز و تازه احداث شده این استان محور اردبیل - سرچم می باشد که یکی از محورهای پرحادثه و پرتلفات این خطه از شرق آزربایجان جنوبی به حساب می آید.

این جاده نه تنها جایگزین راه صعب العبور حیران نشد بلکه سبب نگرانی و وحشت ترددکنندگان از این محور گشته و شمار تلفات در این مسیر رو به افزایش است.
 
  

 با این حال احمد صادقی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفتگوی خود با خبرگزاری مهر می گوید : عده ای از مالکان زمین اطراف این جاده که مخالف احداث آن بودند با افتتاح آن جوسازی های خود را در جهت غیراستاندارد جلوه دادن راه اصلی اردبیل – سرچم آغاز کرده و با هر ترفندی آنها را رسانه ای می کنند و اذهان عمومی را تشویش و عملکرد مسئولان را تخریب و یأس و ناامیدی ایجاد می کنند.

به کسانی که منافعشان با اجرای این راه محقق نشده است اجازه داده نمی شود بهانه ای برای غیر استاندارد جلوه دادن آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه محور مواصلاتی مرکز این استان به سرچم یکی از شاهکارهای بزرگ حوزه راه و شهرسازی است حرف و حدیث ها مبنی بر غیر استاندارد بودن جاده را تخریب مالکان زمین های اطراف و امری سیاسی و بیهوده ذکر نمود.

اگر گذرمان به این جاده بیفتد شاهد چاله های عمیق و سراشیبیهای تند و سرعتگیرهای نامناسب و ریزش سنگها از تپه های اطراف جاده خواهیم بود.

اما جاده های خیاو (مشکین شهر) از دیگر جاده های حادثه خیز این بخش از آزربایجان جنوبی به حساب می آید بطوریکه بر اساس اعلام پلیس راه این استان جاده های خیاو 60 درصد از سهم تصادفات محورهای مواصلاتی استان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ساوالان پورت به نقل از خبرهای منتشر شده از خبرگزاری ایرنا در تاریخ 91.2.29 دو مادر و فرزند در سانحه رانندگی که بین یک دستگاه رنو و نیسان به وقوع می پیوندد جان خود را از دست می دهند که پلیس راه علت حادثه را نقص فنی جاده و عدم رعایت حق تقدم اعلام می نماید.

همچنین بنا به گزارش مهر از موغان (پارس آباد) امروز نیز بر اثر تصادف و واژگون شدن یک دستگاه پژو در محور پارس آباد اردبیل دو سرنشین این خودرو کشته شدند .

و داستان تلفات جاده های (بخوانید =مرگراهها) استان اردبیل (شرق آزربایجان جنوبی) ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر