۱۳۹۱ تیر ۱۷, شنبه

خبرگزاری فارس : سهم استان زنجان از اقتصاد ملی 9 دهم درصد است

ساوالان پورت : رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از اقتصاد ملی 9 دهم درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یعقوب کارگرزاده ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن‏کاران برتر استان زنجان در شرکت پارس سوئیچ اظهار داشت: سهم استان زنجان از اقتصاد ملی کمتر از یک درصد است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از اقتصاد ملی 9 دهم درصد است، خاطر نشان کرد که از نظر جمعیت،جمعیت سه استان 1.3 درصد جمعیت کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سرانه تولید ناخالص استان زنجان 3 میلیون و 600 هزار تومان است، اضافه کرد: سرانه کشور 5 میلیون و 200 هزار تومان است و فاصله سرانه استان با کشور زیاد است.

وی با اشاره به اینکه سهم صنعت و معدن در اقتصاد استان زنجان 22.8 درصد برآورد شده است، ادامه داد: این سهم در اقتصاد کشور 27 درصد است.

کارگرزاده با بیان اینکه اگر چه هنوز فاصله زیادی در زمینه سرانه و پیشرفت با میانگین کشوری داریم، تصریح کرد: در مجموع اقدامات مثبت و خوبی در استان زنجان صورت گرفته است که باید قدر بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه‏های مختلف نباید نادیده گرفته شود، یادآور شد: باید برای رسیدن به اهداف تعریف شده و پیشرفت استان گام‏های مضاعفی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تامین سرمایه در گردش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی استان زنجان محسوب می‏شود، ادامه داد: بدهی‏های معوق واحدها به بانک‏ها نیز تقسیط شود.

وی با بیان اینکه جوایز صادراتی هنوز به واحدها پرداخت نشده است، تصریح کرد: با توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری تلاش دستگاه‏ها درحد جهاد اقتصادی نیست و باید بیشتر تلاش کنند.

کارگرزاده با بیان اینکه بانک‏ها باید در سرعت بخشیدن به اقدامات همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای حل بیکاری و مشکلات تورم در استان از تولیدات و واحدهای تولیدی حمایت شود.

وی همچنین تاکید کرد: هر تصمیم درستی نیازمند آمار و اطلاعات صحیح است تا با تصمیم‏‌گیری مناسب نتایج خوبی را به دست آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر