۱۳۹۱ تیر ۲۴, شنبه

تا دو سال دیگر ایران به بمب هسته ای دست خواهد یافت

ساوالان پورت : “ایران تنها دو سال با بمب هسته ای فاصله دارد” این جمله در چند روز اخیر تیتر داغ خبرگزاری ها و روزنامه های مهم جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دستگاه اطلاعاتی بریتانیا ام آی 6 در طی یک سخنرانی در جمع کارمندان و مدیران دولتی بریتانیا از تلاش رژیم ایران برای دست یابی به تمام جوانب علمی انرژی هسته ای خبر داده و در یک اظهار نظر غیر منتظره ایران را در چند قدمی تولید بمب هسته ای توصیف نمود.

به گزارش یورونیوز جان ساورز در این سخنرانی مدعی شد که ایران به واسطه اقدامات سیستم امنیتی بریتانیا 4 سال از دستیابی به بمب هسته ای عقب افتاده است و در غیر این صورت این کشور در سال 2008 به تسلیحات هسته ای مجهز شده بود.

همچنین به نقل از دویچه وله فارسی ، ساورز در سخنانش بر موضوع حمله نظامی به ایران اشاره و تصریح کرد این واقعیت که ایران تنها دو سال از ساخت سلاح اتمی فاصله دارد، فشار بر دولت‌مردان آمریکا و اسرائیل برای حمله نظامی به ایران را افزایش خواهد داد.

آمریکا دو نفر را در رابطه با صادرات مواد برای غنی سازی اورانیوم را متهم کرد
یک چینی و یک فرد ایرانی توسط وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا متهم به صادرات غیر قانونی مواد قابل استفاده در سانتریفیوژهای هسته ای و غنی سازی اورانیوم به ایران نمود.

به گزارش بی بی سی فارسی این دو شخص طی سه سال  برای صادرات موادی چون فولاد سی 350 که فولادی با مقاومت بالاست و در سانتریفیوژهای هسته ای کاربرد دارد به ایران از طریق شرکت چینی در تلاش بودند و در تابستان 2009 بخشی از صادرات را به انجام رسانده بودند .

با این حال پرویز خاکی متهم ایرانی صادرات به ایران دو ماه پیش دستگیر و ژونگچنگ یی شهروند چینی هنوز دستگیر نشده و فراری است.

افزایش تحریم های آمریکا و حضور نظامی در منطقه

بعد از بی نتیجه ماندن مذاکرات گروه 1+5 با ایران حول مسائل هسته ای ایران آمریکا و غرب  دور تازه ای از اقدامات خود علیه ایران را آغاز نمودند که می توان به تحریم نفتی ایران و افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج اشاره نمود.

بعد از تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز در صورت تحریم نفت ایران از سوی غرب ایالات متحده آمریکا شناورها و نیروهای نظامی را خود را به منظور جلوگیری از عملی شدن تهدید ایران به خلیج و تنگه هرمز افزایش می دهد.

با این حال سرلشکر فیروزآبادی در سخنان اخیر خود بعد از تحریم نفت ایران از سوی غرب ، به مطبوعات گقته بود برنامه بستن تنگه هرمز را داریم ولی در صورتی که منافع ان به خطر نیفتد این کار را نمی کنیم. وی در طی سخنانش گفته بود : «ما با عقلانیت عمل می‌کنیم» و « این شاهراه مهم را نمی‌بندیم و دچار اختلال نمی‌کنیم.»

به گزارش روزنامه ملیت ترکیه آمریکا برای غلبه بر حاکمیت ایران بر آبهای خلیج و جلوگیری از بستن تنگه هرمز پیشتر هواپیماهای جنگی و در اواخر نیز زیردریایی های بدون سرنشین خود را به منطقه انتقال داده است.سی فاکس نام زیردریایی های بدون سرنشین آمریکاست که وظیفه ی مین روبی در آبهای خلیج را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر