۱۳۹۱ تیر ۲۴, شنبه

بازداشت يک امريکايى در بحرين به اتهام تامين مالى مخالفان

ساوالان پورت : يک مامور گمرک بحرين در فرودگاه منامه متوجه شد که يک تبعه امريکا هنگام ورود 11 ميليون دلار با خود دارد، حال آنکه او مقيم بحرين نبوده است.

اين مرد امريکايى که از ايتاليا آمده بود، به مامور گمرک بحرين گفت که پولها جهت پرداخت حقوق تعدادى از کارکنان امريکايى شاغل در بحرين است.

يک منبع مسئول بحرينى به "العربيه" گفت که مبلغ مذکور مرتبط با کار يک شرکت صرافى داخلى است و اين شرکت متعلق به يک خانواده يهودى بحرينى مى باشد.

اىن منبع گفت: پول مورد بحث براى پشتيبانى از يک جماعت سياسى مخالف دولت در نظر گرفته شده است.

منابع ديگرى خبر از آن داده اند که پول انتقال يافته به بحرين، از طريق يک بخش ويژه در فرودگاه منامه که به سفارت امريکا و پايگاه نظامى در بحرين تعلق دارد، وارد خاک بحرين شده است. اين منابع گفته اند که فرد امريکايى مذکور مجوز انتقال اين پول را با خود دارد.

با اين حال مقامات دولت بحرين و سفارت امريکا در بحرين از ابراز هرگونه توضيحى در اين رابطه خوددارى کرده اند.

گفتنى است تيمسار خليفه بن احمد آل خليفه فرمانده کل نيروى دفاع بحرين چندى پيش اظهار داشت که طرفهايى امريکايى به تامين مالى تشکيلاتى مدنى در بحرين مى پردازند که عليه دولت فعاليت مى کنند.

رويداد اخير دومين اتفاقى است که ظرف يک ماه در همين زمينه رخ داده است. ليکن اطلاعات بسيار اندکى پيرامون چنين امورى به بيرون درز يافته است.
منبع : العربیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر