۱۳۹۱ تیر ۲۱, چهارشنبه

صنعت اردبیل و چشم انداز آن / تنها نیم درصد از صنعت کشور در اردبیل است

ساوالان پورت : استان اردبیل یکی از توسعه نیافته ترین مناطق و یکی از محروم ترین استان های کشور محسوب می شود بطوریکه از لحاظ وضعیت راهها، بهداشت و درمان، صنعت و کشاورزی در رتبه های پایین در مقایسه با سایر استان ها و به خصوص استان های مرکزی ایران ( فارس نشین) قرار می گیرد.

محرومیت و توسعه نیافتگی این منطقه به حدی است که حتی مسئولان و مئدیاهای رژیم نیز مجبور به اعتراف شده و از عقب افتادگی این منطقه از کشور ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر که یکی از سایت های خبری دولتی است ، اردبیل یکی در رتبه ی 21 توسعه نیافتگی صنعتی در کشور است. با این حال استان اردبیل یکی از مناطق غنی از سنگ های معدنی و ساختمانی است. استان اردبیل از نظر معادن سنگ های ساختمانی بسیار غنی است.

طبق خبر منتشر شده مورخ ۱۳۹۰/۱۱/۲۷ در سایت مهر و به نقل از محمد عظمایی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل سهم استان از صنعت کشور یک درصد است این در حالی است که نماینده مردم اردبیل ، نیر نمین و سرعین در مجلس از سهم نیم درصدی استان از صنعت کشور خبر می دهد.

به گزارش فارس نیوز منصور حقیقت پور در جریان بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در حوزه صنعت و علم از سایر استان‌ها عقب مانده است که برای جبران این خلأ باید یک حرکت انقلابی را انجام دهیم.

سخنان نماینده اردبیل در این همایش در 21 تیرماه سال جاری و با فاصله تقریبا 5ماه پس از اظهارات محمد عظمایی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت بازگو کننده ی پس رفت صنعت در این خطه از شرق آزربایجان جنوبی است.

شماره 356 نشریه "اردبیل فردا" سه شنبه 13 تیر و به نقل از معاون عمرانی استاندار اردبیل با تیتر "120 مصوبه دولت در رادبیل بر زمین مانده !" از اوضاع نا بسامان اداری و بروکراتیک حاکم بر استان و بی کفایتی مسئولین گماشته شده رژیم و در صدر آن عدم توجه و بستر سازی رژیم حاضر برای پیشرفت استان خبر می دهد.

برای توسعه و پیشرفت صنعت و در پی آن ایجاد بستر برای رفاه مردم لازم است تا چشم انداز و برنامه ای دراز مدت و کوتاه مدت ترسیم شده و طبق برنامه پیش رفت .

همچنین به گزارش فارس نیوز، بهروز رزمی استاد دانشگاههای اردبیل در گردهمایی صنعتگران و تولید‌کنندگان اردبیل با اشاره به موانع پیش روی صنعت و معدن اظهار داشت:صنعت اردبیل فاقد چشم‌انداز توسعه‌ای شفاف و روشن در رسیدن به یک توسعه و پیشرفت حقیقی است.

طبق آمار منتشر شده از مدیاها و مسئولان اردبیل نه تنها پیشرفت نداشته است بلکه به مراتب در حال پس رفت و گرفتار محرومیت و توسعه نیافتگی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر